Senyals accesibles NaviLens a l’IES Conselleria

L’alumnat de 1r de FP Bàsica d’Informàtica i comunicacions, dins el projecte de fer més accessible el centre per persones amb discapacitat visual, han penjat unes senyals amb codis NaviLens per etiquetar espais comuns del centre pels usuaris d’aquesta aplicació.

NaviLens és una tecnologia espanyola que permet el reconeixement de codis visuals amb smartphones de forma ràpida i fins a 15 metres de distància, el que habilita esta tecnologia per l’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual, ja que el l’smartphone detecta la senyal i, acústicament, els indica com poden apropar-se a ella.

Com a part de l’activitat, l’alumnat també ha provat la tecnologia a l’aula, instal·lant les aplicacions Navilens Go (ús universal) i Navilens (ús específic per a persones amb discapacitat visual).

Aquesta iniciativa forma part de les diferents activitats que s’organitzen al centre en relació al projecte Erasmus+ AMUSING en el que participem.