Projecte escanejat 3D en la Casa Museu Benlliure

Durant el present curs, l’alumnat de 2n de Batxillerat d’Arts ha participat en un projecte en col·laboració amb la Casa Museu Benlliure per crear rèpliques d’objectes de la seua col·lecció per fer-les accessibles per les persones amb discapacitat visual. Aquesta activitat s’ha fet en el marc del projecte Erasmus+ AMUSING.

Amb aquest objectiu, el passat novembre van visitar el museu on els van donar accés a una selecció de peces de la seua col·lecció que van fotografiar amb l’ajuda dels seus telèfons mòbils. Addicionalment, els responsables de la Casa Museu Benlliure els van facilitar informació sobre les peces perquè pogueren investigar sobre elles.

Posteriorment, aquestes imatges van ser processades amb l’ajuda de programari de fotogrametria, per obtindre versions en 3D generades a partir de les fotografies, fent així un escanejat 3D. Els models generats de tots els objectes escanejats es poden consultar al següent enllaç:

Algunes de les peces escanejades es van imprimir amb ajuda de les impressores 3D del centre.

Per concloure l’activitat, es va convidar a l’aula a Isabel, que és una persona cega, on van presentar-li vàries peces, fent una explicació tècnica, estilística i contextual de les d’aquestes, al temps que guiaven l’exploració tàctil de la peça. Fins i tot van emprar elements de diversos materials, com fusta, fang o metall, per explicar Isabel com es sent el tacte de la peça original.

El resultat del projecte ha estat molt enriquidor per tots els participants: l’alumnat ha treballat els continguts artístic sobre peces reals, al temps que han aprés sobre les tecnologies d’escanejat i impressió 3D; Isabel ha descobert unes peces artístiques a les que, d’altra manera, no haguera pogut accedir.

Des d’ací, volem agrair la seua col·laboració a Isabel i als responsables de la Casa Museu Benlliure, per participar en aquest projecte.