Jornada final Erasmus+ PRINT3D

Dijous 13 de juny, professors de l’IES Conselleria van assistir a la jornada final del projecte Erasmus+ PRINT3D en el que ha participat durant els darrers dos cursos acadèmics. L’objectiu principal d’aquest projecte és la inclusió d’estudiants amb discapacitat visual a través de metodologies d’aprenentatge-servei que fomenten la consciència de les necessitats d’aquest grup i el desenvolupament educatiu de les habilitats d’impressió 3D.
La jornada va comptar amb la presència de personalitats com Rose Batlle, fundadora de la Red Española de Aprendizaje Servicio, Nacho Gálvez, el professor de primària que va dissenyar a l’aula una mà protèsica per una xiqueta o Isabel Gómez Caballero, antiga orientadora del centre. Les xarrades de la jornada versaren sobre temes com l’aprenentatge servei, l’inclusió de persones amb discapacitat visual i l’impressió 3D.
Per la vesprada es van exposar tots els materials elaborats en el marc del projecte pels diferents centres participants, entre els que van destacar els creats pels alumnes de 1r i 2n d’FP Bàsica d’Informàtica i Comunicacions del nostre centre.
Aquests alumnes han dissenyat i imprès mapes tàctils del centre (es poden consultar a l’entrada de l’IES) i de les 9 línies de metro de la ciutat de València.
L’endemà de la jornada, el divendres 14, els diferents participants del projecte, provinent de països com Letonia, Grècia o Islàndia es van reunir al saló d’actes del nostre centre per presentar els resultats de la seua participació a la iniciativa.
Enhorabona a totes i tots per tant i tant bon treball fet!