L’IES Conselleria ha culminat amb èxit el projecte CONVIU (Conselleria Verificació Informàtica per a la reUtilització), una iniciativa d’aprenentatge-servei que ha permés la recuperació i donació de més de 25 equips informàtics a persones i entitats amb necessitats.
Aquest projecte dona continuïtat a una de les accions del projecte CONVOI, desenvolupat el curs passat per ajudar les persones afectades per la DANA. En aquella ocasió, gràcies a la implicació de la comunitat educativa i les donacions rebudes, l’alumnat d’informàtica va aconseguir recuperar i posar a punt 36 ordinadors, que es van destinar a famílies i organitzacions de l’Horta Sud.
Amb CONVIU, el centre ha reprès aquesta línia de treball solidari, aquesta vegada en col·laboració amb la Fundació Altius de Paiporta i amb el suport de la Fundació COTEC, a través del programa “Aprenem de la pluja”. Aquesta participació ha facilitat recursos econòmics per a cobrir despeses de material i components informàtics, millorant així l’abast i la qualitat de les actuacions.
CONVIU s’ha consolidat com una experiència educativa significativa, en la qual l’alumnat no sols aprén continguts tècnics, sinó que també pren consciència de la importància de posar el seu coneixement al servei de la comunitat.
Des de l’IES Conselleria es valora molt positivament el desenvolupament del projecte i es reafirma el compromís del centre amb iniciatives que uneixen educació, sostenibilitat i solidaritat, contribuint a construir una societat més justa i inclusiva.

