Dia de la dona a l’IES Conselleria

Amb motiu de la commemoració del  DIA DE LA DONA 8 DE MARÇ, l’IES Consellaria organitzà diferents activitats que es visibilitzaren al hall del centre educatiu.

Els grups de 1r d’Assistència a la Direcció i 1r d’Administració i Finances de Cicles Formatius de Grau Superior estudiaren la vida, presència i impacte d’algunes dones en la nostra història davall el nom “Dones que han fet història”. Aquest treball començà amb la realització d’una infografia i d’una línia del temps amb eines informàtiques que recollia la presència femenina en diferents àmbits de la nostra societat i la seua biografia. L’esmentada activitat culminava amb la presentació i defensa del més destacat a determinats grups de l’ESO des del mòdul professional de Comunicació Empresarial i Atenció al Client.

Des de les tutories, es va treballar les noves masculinitats mitjançant un fotoreclam que portava com a pregunta clau Per què el feminisme és bo per a tu?. Ací es recollien frases que qüestionaven determinats rols, creences i estereotips.

L’alumnat de 1r de Batxillerat Artístic va realitzar un medaller amb  algunes de les esportistes d’èlit participants en els Jocs Olímpics que es celebraran a Tòquio a 2021. Aquesta activitat  anomenada “Dones esportistes Tòquio 2021“es va complementar amb unes xarrades sobre la incorporació de la dona a l’esport i la desigualtat que avui en dia existeix al món esportiu.

L’alumnat de 2r de Batxillerat Artístic  va participar en la creació dels murals “Pintores espanyoles esborrades” fent un homenatge a aquelles artistes que van ser i són exemple a seguir.

A més a més alguns taulons de l’IES van ser decorats per l’alumnat de PR 4ºESO amb murals xicotets sobre el 8 de març i la lluita per la igualtat de drets.