ALUMNES DE 1r DE DAW GUARDONATS AMB EL PRIMER PREMI DE LA III EDICIÓ DEL CONCURS OPENDATATHON ORGANITZAT PER LA UPV.

El passat divendres 2 de març els alumnes 1r de DAW de l’IES CONSELLERIA Pedro Sánchez Haarhaus i Sara Palència Safont van participar en la III edició de la OpenDatathon organitzada per la UPV en el marc de les Jornades de Ciència de Dades 2018.
El concurs consistia a presentar un projecte que mostrés la utilitat de les dades obertes i oferir solucions a problemes reals mitjançant la seva utilització, amb la finalitat de promocionar, promoure i divulgar l’ús de les dades obertes. El concurs estava dotat amb dos premis de 500 € i 250 € per als dos primers classificats en cada categoria (universitària i preuniversitària). L’equip Guacamoe SH format pels alumnes Pere i Sara van aconseguir el primer premi de la categoria preuniversitària amb el projecte denominat «Fresas con Data».
Els guanyadors van comentar: «el que ens va donar l’empenta final va ser mai donar-nos per vençuts». Cap dels dos tenia experiència en el tractament de dades abans de participar al taller organitzat per la Universitat, però van tenir una bona idea, arriscada però original: la creació d’una pàgina web destinada a iniciar els nens en el fascinant món de les dades obertes.
En la seva opinió ha estat important participar, en qualsevol cas, l’experiència ha estat positiva, ja que sempre suposa un aprenentatge.