Felicitació de Nadal

Des de la Comunitat Educativa de l’IES Veles e Vents volem desitjar-vos un BON NADAL i un 2025 ple de desitjos per somiar amb un món més just, on el respecte als drets humans, la concòrdia i la PAU estiguen presents, i sobretot un record molt especial per les persones afectades per la DANA.

Adjuntem la targeta guanyadora d’aquest any i el programa de tallers del dia 20 de desembre.

Enhorabona a HIBA BIHICHE per la magnífica targeta que ha elaborat.

Atentament,
EQUIP DIRECTIUIES VELES E VENTS

PROGRAMA de COMPETÈNCIES DIGITALS PER A LA INFÀNCIA (CODI)I

INFORMACIÓ INSCRIPCIÓ ALS CURSOS

El programa CODI és un programa d’activitats extraescolars de capacitació digital dirigit a la població escolar que té com a finalitat la formació en competència digital bàsica o avançada, en horari no escolar.

El curs té una duració de 32 hores que s’impartirà de manera presencial per un docent en el centre educatiu en horari extraescolar i serà gratuït.

Hi ha dos línies d’acció formativa/curs, segons l’edat de l’alumne (si béno és criteri exclusiu):

  • a) Curs en competències digitals bàsiques (de 12 a 13 anys).
  • b) Curs en competències digitals avançades (de 14 a 17 anys).

El nombre mínim d’alumnes/as de cada grup serà de 12 i el màxim de 20.

INSCRIPCIÓ: Les famílies interessades en que el seu fill/a participe en un dels quatre cursos, cal que ompliga el full de sol·licitud i autorització (ANNEX X en PDF i autoemplenable) i el lliure al correu de la secretaria del centre (46022181.secretaria@edu.gva.es) abans del 27 de desembre de 2024.

CERTIFICACIÓ: Sols tindran el DIPLOMA, l’alumnat que assistisca a totes les sessions presencials i excepcionalment, l’alumnat que realitze 20 hores presencials i complete fins a les 32 hores amb sessions ONLINE.

CALENDARI DELS CURSOS 2025


CURS 1-2CURS 3CURS 4
EdatDe 12 a 14 anys.De 14 a 17 anys.A partir de 14 anys.
Dies de la setmanaDimecres-Dijous.Dimarts-Dijous.Dimarts-Divendres.
HorariDe 16 a 18 hores.De 16 a 18 hores.De 12:15 a 14:15 hores.
Data de començamentDimecres 15 de generDimarts 14 de gener.Dimarts 14 de gener.
Data d’acabament:6 de març6 de març7 de març
Calendari


Gener5-16-22-23-29-30.14-16-21-23-28-30.14-17-21-24-28-31.
Febrer5-6-12-13-19-20-26-274-6-11-13-18-20-25-27.4-7-11-14-18-21-25-28
Març5-6.4-6.4-7.

Continguts i metodologia del programa CODI

El programa CODI és un projecte impulsat pel Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, juntament amb l’Alt Comissionat contra la pobresa Infantil. El seu objectiu és formar 950.000 xiquets, xiquetes i adolescents en competències digitals, centrades en el Marc de Competències Digitals per a la Ciutadania, també conegut com a DigComp 2.2. Aquesta eina, a escala de la Unió Europea, cerca millorar la competència digital de la ciutadania, fomentant el desenvolupament d’habilitats digitals i planificant iniciatives educatives i formatives amb aquesta finalitat.

El DigComp s’organitza en cinc àrees:

  • 1. Cerca i gestió d’informació i dades
  • 2.Comunicació i col·laboració
  • 3. Creació de continguts digitals
  • 4. Seguretat
  • 5. Resolució de problemes

Dins d’aquestes àrees, es desenvolupen diverses competències que es treballaran d’acord amb les diferents edats i els nivells dels alumnes. Per facilitar aquest procés, s’ha creat una estructura orientativa dividida en dues línies formatives: – Línia 1.2 (12-13 anys). – Línia 2 (14-16 anys).

Aquestes línies formatives segueixen una estratègia didàctica basada en l’storytelling. Cada línia formativa té la seua pròpia història i personatges, els quals estan integrats en la didàctica i la narrativa per potenciar l’aprenentatge de l’alumnat. A través de l’storytelling, es poden integrar les competències digitals dins de la narrativa, aconseguint que l’estudiant connecte emocionalment amb el contingut i gaudisca del curs. A més, l’estratègia didàctica es fonamentada en l’aprenentatge per reforç. Les diferents línies formatives estan dividides en cinc etapes, que alhora es divideixen en sis missions. En aquestes missions, l’alumnat trobarà una sèrie de reptes per superar i adquirir les competències digitals.

Jornada Convivència amb alumnat d’Ucraïna

Dimecres, 23 d’octubre, ens va visitar un grup de 31 alumnes procedents d’Ucraïna per conviure durant el matí amb el nostre alumnat de 1r de batxillerat. 

Aquesta estada va ser organitzada per l’Ajuntament d’Ador i l’associació de Xàbia “Cultura contra balas” que realitza intercanvis culturals i educatius entre Espanya i països en situació vulnerable, amb el ferm convenciment que l’educació és el camí cap a un món sense guerres. 

Aquests joves amb edats compreses entre i 15 i 17 anys, participaren en activitats culturals i recreatives, on la seua estada entre nosaltres tenia com a objectiu oferir-los un espai de respir i connexió cultural, allunyant-se temporalment de la difícil situació que tenen al seu país.

Van realitzar una sèrie d’activitats que fomentaven l’enteniment intercultural i l’enriquiment mutu entre els estudiants:

  • Sessió sensibilització alumnat 1r batxillerat.
  • Encontre amb alumnat del Veles procedent d’Ucraïna.
  • Esmorzar.
  • Participació en tallers de tecnologia, física i química i biologia.
  • Visita instal·lacions d’Imatge i So.
  • Dinamització de la visita per part d’alumnat de TASOC.
  • Acomiadament.

Ací podeu veure algunes imatges de la jornada:

Mobilitat Erasmus+ Serveis Socioculturals i a la Comunitat

PROJECTES DE MOBILITAT ERASMUS + PER MOTIUS D’APRENENTATGE EN EL SECTOR DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL 2022-1-ES01-KA131-HED-000056759

A continuació podeu consultar els criteris de selecció d’alumnat i professorat del Departament de Serveis Socioculturals i a la comunitat:

Premis Extraordinaris FP 2024

PER A L’ALUMNAT QUE VA FINALITZAR ELS ESTUDIS EN EL CURS 2023-24

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport convoca els premis extraordinaris de FP, corresponents al curs 23-24 amb la Resolució de l’11 d’octubre de 20024 (DOGV 15/10/2024).

Pot concórrer l’alumnat que durant el curs 23/24 haja finalitzat els seus estudis de FP en centres sostinguts amb fons públics i hagen obtés una qualificació final del cicle igual o superior a 8,5.

D’acord amb la convocatòria, es podrà concedir un premi extraordinari de grau mitjà i un premi de grau superior per cada família professional en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.

Per a sol·licitar la seua participació han de presentar a la secretaria del centre, fins el 8 de novembre de 2024, la documentació que s’indica a continuació:

  1. Instància segons model que es publica en l’ANNEX II de la convocatòria.
  2. Breu currículum vitae basat en el model EUROPASS. Hauràs d’indicar els premis o beques que hages obtingut i altres mèrits que es desitgen al·legar (Veure criteris de valoració de la resolució).
  3. Original i fotocopia del DNI/NIE o targeta de residència en vigor (si s’escau), o bé fotocòpia compulsada.
  4. ANNEX III de autobarem publicat en la convocatòria. Sols s’acceptaran els mèrits si s’acrediten adjuntant fotocòpia compulsada (si l’interessat porta les fotocòpies i els originals es faran les compulses en l’institut).

Teniu tota la informació sobr el procediment i sobre la convocatòria dels premis en la web de la Conselleria.

Mobilitat de professorat Erasmus+

En el curs 2024–2025 l’IES Veles e Vents participa en Erasmus+ per a formació professional amb el projecte 2024-1-ES01-KA171-HED-000195660. Aquest programa està destinat a professorat que imparteix classe als Cicles Formatius de Grau Superiors. També poden presentar la inscripció coordinadors/es Erasmus i equip directiu del centre.. Amb aquesta acció pretenem incrementar socis per poder en un futur realitzar mobilitats amb l’alumnat i a més visitar empreses del sector i centres educatius del sector.

CONVOCATORIA-PROFESSORAT-K171_24_25_SIGNAT

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies