Mobilitats a Islàndia

• Les professores Blanca Molina i Andrea Mascarell, del Departament de Geografia i Història i Anglés respectivament, són les següents en emprendre la seua aventura Erasmus. Del 12 de març al 18 de març, van tindre moltes activitats:
  • El primer dia, Blanca i Andrea visitaren la ciutat i assisteiren a la primera sessió del curs sobre PBL (Project Based Learning) o Aprenentatge basat en projectes. A la primera sessió van observar com els professors islandesos posen en marxa aquest mètode. La Dra Lilja va explicar que és essencial negociar amb l’alumnat els tòpics o idees a tractar en els projectes, ja que és una manera de fer democràcia en l’aula, partint de la idea que si l’alumnat tria el que vol treballar o investigar acorde als seus interessos, estarà molt més motivat durant el procés.
  • En el seu tercer dia, Blanca i Andrea van visitar l’escola pública Langholtskóli, la qual comprenia  nivells de primària i  de secundària. Un dels seus professors els va fer un tour per totes les aules i els va explicar com treballen els estudiants i professors a les escoles islandeses.
    L’educació islandesa es basa en pilars fonamentals com la igualtat, la sostenibilitat i l’alfabetisme.
    El currículum islandès es basa més en competències (com creativitat, pensament crític..)que en continguts. Per tant, és molt més fàcil treballar amb projectes on els alumnes decideixen de manera democràtica que és el que volen aprendre.
    Com podeu observar a les imatges, les escoles islandeses disposen de molts recursos i facilitats per a dur a terme tots aquests valors i competències, i estan subvencionades per l’Estat.
  • L’últim dia de curs, Blanca i Andrea van presentar el seu projecte i després van visitar llocs preciosos del país.
    En resum, una mescla perfecta de cultura, educació i natura.

• Del 19 al 25 de març de 2023 les professores Mercé Tomás, del Departament d’Economia i Amparo Orchilles, del Departamnet d’Anglés de l’IES VELES E VENTS s’han desplaçat també a Islàndia per assitir al curs: “Structured Educational Visit to Schools & Training Seminars in Iceland”