ERASMUS POLICY STATEMENTS

Deseábamos internacionalizar el centro y convertirlo en centro plurilingüe y de calidad a través de la
realización de movilidades de aprendizaje de alumnado y profesorado mediante el Programa Erasmus + que
nos ha permitido mejoras en metodologías educativas, lingüísticas, culturales, competencias profesionales y
aprendizaje por observación de proyectos y planes de mejora que hemos implantado en nuestro centro.
Perseguíamos incrementar la formación del equipo docente en la observación de buenas prácticas, la
movilidad del alumnado de Formación Profesional, la inserción laboral de nuestro alumnado tanto en el
mercado nacional como en el europeo a través de las prácticas en empresa en países socios europeos.

En el siguiente documento indicamos los Objetivos de nuestra participación en el programa ERASMUS+ a través de la carta ECHE.

CARTA ERASMUS+ D’EDUCACIÓ SUPERIOR

La Comissió Europea ens ha concedit la Carta Erasmus d’Educació Superior per alperíode 2021-2027. La podeu descarregar a través del següent enllaç. Amb aquest reconeixement, el nostre IES participarà en nombroses activitats formatives en col·laboració amb altres països europeus.

XARXAFP

Logotip de Xarxa FPEl nostre centre està adherit al programa XarxaFP, una associació europea sense ànim de lucre creada el 1999 que reuneix 35 ciutats de 15 estats de la UE que treballen conjuntament en la mobilitat i la innovació de FP. Junts representen més de 600 centres de FP, que inclouen més de 250.000 estudiants de FP.

Xarxa FP va ser fundada el 1999 per l’Ajuntament de Barcelona que va proposar la creació d’una xarxa de ciutats amb l’objectiu de promoure una infraestructura sostenible entre administracions locals, empreses i centres de formació professional i educació (FP) per tal de desenvolupar estratègies comunes de mobilitat per formació professional en estreta cooperació amb els sectors productius de la ciutat.

Avui reunim 35 ciutats europees diferents de 15 estats compromesos amb l’FP: Alcoi (ES), Anvers (BE), Barcelona (ES), Berlín (DE), Breda (NL), Brussel·les (BE), Constanta (RO), Espoo (FI), Gandia (ES), Granada (ES), Hamburg (DE), Herning (DK), Kokkola (FI), Kuopio (FI), Lovaina (BE), Lisboa (PT), Lublin (PL), Madrid (ES), Mislata (ES), Munic (DE), Oulu (FI), Palermo (IT), Praga (CZ), Reus (ES), Roma (IT), Rovaniemi (FI), Sète (FR), Skelleftea (SE), Tartu (EE), Toulouse (FR), Ventspils (LV), Vejle (DK), Viborg (DK), Westerburg (DE), Zwolle (NL).

Xarxa FP organitza pràctiques laborals per a estudiants d’FP i formacions per a professors d’FP de ciutats europees membres de la xarxa. Cada any al voltant de 500 joves estudiants europeus i gairebé 300 professors de FP participen en accions de formació en mobilitat.