EL TIRANT EN BICIESCUELA

Esta setmana, l’alumnat de 4t ESO del nostre centre està eixint a muntar amb bicicleta amb Biciescuela. A través d’una educació basada en valors, estan aprenent que la bicicleta és també una ferramenta de transformació, les bones pràctiques de l’ús de la bicicleta en l’espai públic i la convivència amb la resta d’usuaris de la via.

Igualment, estan comprovant els innombrables beneficis, tant individuals com col·lectius, que posseïx este mitjà de transport, com per exemple: creació d’hàbits de vida saludables mitjançant una vida activa, elecció de mitjans de transport més sostenibles i menys contaminants, contribució directa en la protecció i conservació mediambiental, llibertat i autonomia, economia, etc.

A través d’esta formació també aprenen sobre els elements de seguretat i autoprotecció necessaris per al ciclista contemplats en les diferents normatives que regulen l’ús de la bicicleta, posant el focus en la Seguretat Viària necessària a causa del seu caràcter de vulnerabilitat respecte la resta de vehicles. D’igual manera, s’incidix en l’harmonia necessària en la convivència i el repartiment de l’espai públic, tant amb la resta de vehicles, com amb els vianants, posant l’accent en les zones d’ús compartit.