MOBILITATS DE GRUP: ESO i BATXILLERAT

SUSTAINABLE SCHOOLS

IES Tirant lo Blanc – Collège Danielle Mitterrand – 2023/24

Viure Erasmus a Dax: Una Aventura Inoblidable

Els nostres alumnes de 3r ESO, Adriana M, Cleo B., Eider M., Sara L. i Unai M, acompanyats de Paco F. i Raül M., professors de Dibuix i Valencià respectivament, van viure una experiència inoblidable durant el seu viatge Erasmus a Dax, França, la setmana del 13 al 17 de maig. Aquesta petita ciutat, situada a la regió de Nouvelle-Aquitaine, va acollir el nostre alumnat i professorat acompanyant amb estima, ganes de compartir experiències i moments que romandran en el temps guardats com un petit tresor.

Les famílies d’acollida van ser un dels grans trets d’aquesta aventura. Els estudiants van ser rebuts amb calidesa i hospitalitat, des el primer dia, i van hi compartir moments especials.

Les activitats organitzades per l’institut de Dax van ser també una part fonamental del viatge. Els estudiants van visitar llocs històrics, com Bordeus i la mateixa ciutat de Dax però també van fer pinya amb l’esport fent rugbi o caiac. A més, vam poder crear el nou flamant logotip del projecte (Erasmus Sustainable), compartiren un taller de com ser més respectuosos amb els mars i oceans i van fabricar una casa de pardals de fusta per al nostre Hort.

En resum, l’Erasmus a Dax va ser una oportunitat única per créixer, aprendre i compartir experiències personals intenses. I per a mostra de la puresa i intensitat d’aquesta experiència, l’acomiadament del darrer dia on van aflorar les boniques emocions d’estima mútua. Els estudiants sempre recordaran aquesta aventura com una part fonamental de la seua educació i creixement personal.

Us esperem al Tirant en octubre. Alguns ja estem descomptant els dies!

SUSTAINABLE STAMP

IES Tirant lo Blanc – ITIS Leonardo da Vinci – 2023/24

Després de les tasques de preparació supervisades pel nostre professor del departament de Dibuix David A, incloent-hi un viatge d’investigació a Parma al costat de Paco F, començava la nostra nova aventura Erasmus +.

La primera mobilitat es va desenvolupar del 15 al 19 d’abril de 2024 en el Tirant. Les activitats van involucrar a tot el departament de Dibuix (David A, Paco F, Fran M i Manuel I), i a diversos professors que van col·laborar amb ells, com Mar M (professora d’Italià) i Laura P (professora de Biologia), que van acollir a l’alumnat participant preparant activitats per a ells.

Va ser una setmana plena d’activitats, tant en l’institut com a la ciutat, amb una visita guiada, realitzada meravellosament, per dos alumnes d’FP de Turisme de l’institut. A més, tant els alumnes del projecte com un altre grup involucrat en els nostres altres projectes Erasmus, van realitzar una excursió al Profund, el far de Santa Pola i el Mubag.

El resultat final de la mobilitat espanyola va ser la recollida de material orgànic, estampació i creació de dos llibres d’artista, un per a cada país, i de múltiples estampes que s’usarien per a la creació de 2 llums realitzats de manera sostenible, tallant les peces en Parma.

Durant la mobilitat a Itàlia, del 4 al 10 de maig de 2024, es van dissenyar i van estampar samarretes amb imatges preses de les estampacions realitzades en el nostre centre. A més, es van tallar, utilitzant tecnologia làser, les peces per als dos llums sostenibles. Les activitats realitzades en el Tirant van ser artesanals i les realitzades en el Leonardo tecnològiques, representant dos cares del procés de creació artística.

La nostra comitiva va visitar Milà, on s’ajunta la tradició arquitectònica amb la innovació i la sostenibilitat en edificis com Il Bosco verticale. També van poder meravellar-se amb Il Duomo i la galeria Vittorio Emanuele II, on el luxe i l’art s’ajunten de manera esplèndida. Van poder gaudir també d’una visita per Parma guiada per alumnes de l’ITIS, utilitzant una APP de creació pròpia que fa “parlar” a les estàtues de la ciutat per a contar les seues històries.

Continuant amb la part de sostenibilitat, van gaudir de la xarrada d’un artista de la zona que dedica el seu temps a recuperar objectes de desballestaments, als quals dona nova vida convertint-los en coses noves: peces úniques amb una nova vida.

En resum, un tancament magnífic per a un projecte estupend que ha canviat la vida a l’alumnat participant, tant a les nostres alumnes, que han tret molt de l’experiència, com als seus alumnes, que han descobert formes de treball més enllà de la tecnologia.

Com en tot projecte Erasmus +, s’ha d’esmentar el suport de tota la Comunitat Educativa del Tirant lo Blanc, ja que, sense ells, res d’això seria possible. Menció especial per al professorat de Turisme i Cuina. Els primers per organitzar la visita al centre de la ciutat. Els segons per delectar els nostres paladars en diverses ocasions. També cal agrair (molt) a les mares i pares de l’alumnat participant, els dels nostres i els dels italians. Tots s’han implicat enormement, fent que les estades dels seus hostes hagen sigut fantàstiques. Estem segurs que s’han establit vincles que aniran més enllà d’estes dos setmanes, tant entre l’alumnat com entre les famílies.

I al final, d’això es tracta. De compartir experiències i adonar-nos que pertanyem a una cosa més gran que els nostres centres o països, que compartim cultura i història. I futur.

• ALUMNAT ESPANYOL PARTICIPANT: Michelle A, Eva M, Aitana P, Sofía G i Laura P
  • ALUMNAT ITALIÀ PARTICIPANT: Michele P, Leonardo Rabitti M, Mattia M, Giacomo A i Diego M
  • PROFESSORAT ESPANYOL PARTICIPANT: David A, Fran M, Manolo I i Paco F
  • PROFESSORAT ITALIÀ PARTICIPANT: Chiara G i Cecilia M,