JORNADES SOLIDÀRIES IES 3S

II JORNADA SOLIDÀRIA IES 3S – 27 març 2024

El dia 27 de març de 2024, el Tirant celebra la segona jornada solidària del curs. Esta vegada, alumnes, professors i famílies hem tornat a gaudir d’un dia ple d’IES 3S: salut, solidaritat i sostenibilitat.

Hem organitzat una jornada de convivència TEI entre l’alumnat de 1r ESO i el de 3r ESO.

El grup de rock del Tirant ha amenitzat el primer esbarjo amb un meravellós concert de l’estil al fet que ens té acostumats.

L’alumnat de 4t ESO ha organitzat i coordinat un munt d’activitats i jocs per als de 2n ESO.

S’ha resolt el concurs “Dissenya la portada de l’agenda de 2024/25”, organitzat per l’AMPA. Els orgullosos guanyadors han rebut els seus premis de mà de la president de l’AMPA.

El CEIP Alcudia ens ha visitat i els xics i xiques de 6é Primària del col·le han gaudit d’una gimcana pel centre per a conéixer millor el seu futur institut: el museu, les aules específiques i els espais especials que completen les instal·lacions.

Hem rebut la visita de dos associacions solidàries que fan un important treball a la ciutat: AITEAL i Elche Acoge. Tots els alumnes del centre han pogut conéixer millor en què consistix la seua labor.

L’alumnat de FPB Cuina ha preparat unes delicioses mones solidàries i l’AMPA les ha acompanyades de xocolate, tot això per a ajudar a la Fundació Elche Acoge, per a qui ha anat destinat el benefici de la recaptació de les mones solidàries.

Hem celebrat la primera jornada “Jo també vaig estudiar en el Tirant”, en la qual un nodrit grup d’exalumnes, que inclou també professors actuals del centre, han tornat al seu institut a compartir amb els nostres xics i xiques de batxillerat antigues anècdotes, el seu pas pel Tirant, la seua trajectòria acadèmica i professional després d’acabar els seus estudis ací i, en general, els han ajudat a resoldre els dubtes i inquietuds pròpies de l’etapa en la qual es troben.

GRÀCIES A TOTS PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ I ENTUSIASME!!

Ens veiem el 9 abril amb les piles carregades.

I CARRERA SOLIDÀRIA IES 3S – 22 desembre 2023

El dia 22 de desembre de 2023, l’alumnat del Tirant va poder posar en pràctica els coneixements adquirits durant les classes al llarg del trimestre i obtindre un primer contacte amb l’àmbit social.

Preteníem, d’una banda, que l’alumnat aconseguira aconseguir les seues competències acadèmiques, socials i personals, i, per un altre, que l’entorn del nostre centre fora conscient de les capacitats que els nostres estudiants poden aportar-los, oferint als comerços de la zona l’oportunitat de participar com a col·laboradors o patrocinadors de l’esdeveniment.

Es tractava, per tant, d’un aprenentatge servici que combinava aprenentatge i servici a la comunitat en una sola activitat on l’alumnat del centre aprenia en treballar en necessitats reals de l’entorn amb la finalitat de millorar-lo: IES saludable, solidari i sostenible.

La carrera solidària va tindre lloc de 10h a 13h i la inscripció es realitzava per mitjà de la donació de joguets o aliments. La recaptació final es va destinar a l’ONG Consciencia’t i al Banc d’Aliments.

El recorregut de l’esdeveniment es va realitzar fora del centre, al jardí de la Memòria. La distància a recórrer van ser 3 km. Es van realitzar dos carreres: la primera per a 1r i 2n ESO (de 10:30h a 11:30h) i la segona per a 3r i 4t ESO (de 11:45h a 12.45 hores).

Paral·lelament a la prova, es van realitzar tallers relacionats amb la salut, la solidaritat i la sostenibilitat en el centre que completaven la jornada escolar.

En la carrera va participar tot l’alumnat d’ESO de l’IES Tirant lo Blanc. Per part seua, l’alumnat de Batxillerat i Cicles Formatius van participar en l’organització tant de la carrera com dels tallers.

En finalitzar, la prova els corredors van gaudir d’un avituallament situat en la zona d’eixida-meta.

GRÀCIES A TOTS PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ, LA VOSTRA COL·LABORACIÓ I LA VOSTRA IMPLICACIÓ!!