Olimpíada de Biologia

El passat 13 de febrer, alumnat de 2n de Batxillerat de l’IES Vicent Andrés Estellés va participar en la fase autonòmica de l’Olimpíada de Biologia, celebrada a la Universitat de València, en la qual van competir prop de 500 estudiants de tota la Comunitat Valenciana.

Van representar el centre Núria Garrido, Ryuri Suzuki, Alejandro Gimeno, Adrián Faubel, Diego Requena i Pablo Martínez. L’organització ha felicitat expressament l’alumnat i el professorat pel magnífic nivell demostrat en la prova.

Com a resultat d’aquesta destacada participació, Ryuri Suzuki ha obtingut el segon lloc, fet que li permetrà representar la Comunitat Valenciana en la fase nacional de l’Olimpíada de Biologia, que tindrà lloc del 12 al 15 de març a Santander, junt amb altres quatre estudiants seleccionats.

Prèviament, l’alumnat classificat realitzarà un curs pràctic de preparació a la Facultat de Biologia de la Universitat de València els dies 3, 4 i 5 de març, requisit imprescindible per a participar en la fase nacional. L’organització assumirà les despeses d’inscripció, allotjament, manutenció i desplaçament.

Aquest resultat reflecteix l’alt nivell acadèmic del centre, l’esforç de l’alumnat i la tasca del professorat de Biologia, així com el suport de les famílies. Des de l’IES Vicent Andrés Estellés felicitem tot l’alumnat participant i, de manera especial, Ryuri Suzuki, per aquest magnífic assoliment.

Abstracció

Aquest curs, com el passat, l’alumnat de Dibuix Artístic de segon de batxillerat ha estudiat l’art abstracte a través dels seus referents històrics més importants: artistes com Kandinsky, El Lissitzky, Mondrian, Calder, Jackson Pollock, Yayoi Kusama o Sebastién Preschoux han sigut objecte de treballs d’investigació que, en una fase posterior, han derivat en una sèrie de propostes d’intervenció artística als corredors de l’Estellés (fotos i vídeo).

D’aquesta manera, les escales de l’institut, i altres llocs de pas normalment buits, es converteixen durant unes setmanes en un Museu de portes obertes ple d’instal·lacions, més o menys efímeres, que l’alumnat ha imaginat i executat amb les seues pròpies mans. Així, l’art ix de les aules i anima el dia a dia de la nostra vida acadèmica i professional.

Cada alumna va fer una proposta diferent inspirada en artistes diferents, duguent-se a terme finalment les següents obres:

Ascension of Polka Dots, d’Hugo Ortolà, amb qui van col·laborar Sara Morales, Dafne Martínez i Marta Banacloche. Aquesta obra s’inspirava en les Obres Immersives de Yayoi Kusama.

Sols 3F, de Carla Vidal, amb qui van col·laborar Pau March, Yuki De Ornelas i Paula Mele. Aquesta obra s’inspirava en les Obres Suprematistes d’El Lissitzky.

Soul, de Cass Calle, amb qui van col·laborar Ares Chillemi, Iris Aguilella i Quince. Aquesta obra s’inspirava en les Obres Neoplasticistes de Piet Mondrian.

Peso de Rayo, de Linh Gil, amb qui van col·laborar David Herrera, Sandro Giménez, Àfrica Galdón i Chiara Cabrera. Aquesta obra s’inspirava en les Obres Cinètiques de Sebastién Preschoux.

Sant Valentí

El divendres 13 de febrer es van repartir les cartes de Sant Valentí entre el nostre alumnat i es van atorgar els tres premis del 1r Concurs de Cartes d’Amor i Amistat.

El carinyo i l’alegria van ser habituals durant el matí ja que es tractava d’exaltar l’amor i l’afecte en totes les seues variants. Els delegats de 1r d’ESO es van ocupar de distribuir per totes les classes a alumnat i professorat unes missives que van ser rebudes amb riures, una mica de vergonya a vegades, però sempre amb alegria. Precioses cartes on s’expressava la importància de la persona receptora, la seua amistat o simplement l’intent per acostar-se per a conéixer-la millor (fotos).

El fet de convocar un concurs ha dotat a esta activitat d’una important transversalitat ja que s’han valorat l’expressió escrita, l’ortografia, el lèxic, l’originalitat i el disseny. Els guanyadors han sigut Laura de Dios (3r PDC), Matías Mejía (1r ESO C) i Noelia Rosales (1r ESO C).

Enhorabona a totes i tots.

Copa Cangur

El passat 28 de gener una selecció d’alumnat de 1r i 2n ESO van participar en la Copa Cangur 2026, categoria cadet. És una prova de Matemàtiques a nivell de la costa mediterrània (Comunitat Valenciana i Catalunya) i era la primera vegada que teníem seu a la comarca, concretament a l’IES Riu Túria de Quart de Poblet, per la qual cosa ens estrenàvem en esta competició. El més atractiu d’ella és que es treballava en equip, en el qual els seus components tenien com a màxim 4 alumnes de 2n ESO i la resta fins a 7 de 1r d’ESO.

Acompanyats per les docents Irene Cuenca i Amparo Sáiz, vam portar dos equips, el màxim de participants permés, els components dels quals van ser Nerea Balanzá, Triana García, Arantxa Sáez i Mayssa Stiriba de 2n d’ESO, juntament amb Dariia Aubakireva, María Córdoba i Carla Ferrando de 1r d’ESO. D’altra banda, el segon grup el van formar Frances V López, Xavi Palma, Carles Pére i Mario G. Vergara de 2n d’ESO, amb Lucas Sala, David Calandín i Jerónimo Orea de 1r d’ESO.

La prova es realitzava en totes les seus simultàniament i va consistir en una sèrie de qüestions a resoldre entre tots els components de l’equip, durant una hora i sense calculadora, i les estratègies i fortaleses de cada un van ser claus per a la competició; el capità de cada equip anava portant les respostes a la taula central i en tot moment els equips podien veure la seua posició i puntuació en eixe moment; de fet en diversos moments els nostres equips van encapçalar la classificació i va ser molt emocionant. El nostre alumnat va estar centrat, debatent i comprovant resultats, treballant braç a braç dins del seu equip, tenint les matemàtiques com a eix vertebrador, i a més van tindre un comportament exemplar en tot moment per la qual cosa ens sentim molt orgullosos de tots ells. Al final quedàrem classificats entre els primers 15 equips, un gran assoliment tenint en compte que era la nostra primera experiència (fotos).

Important dir també que la inscripció dels equips va ser becada per la AFA (Associació de Famílies de l’IES Vicent Andrés Estellés, 7€/equip x 2 equips), a la qual agraïm el seu constant suport incondicional.

Proves A2

El centre educatiu ha publicat la convocatòria del curs 2025-2026 per a l’obtenció del certificat de Nivell Bàsic d’Idiomes (A2) en les llengües francesa i anglesa, d’acord amb l’Ordre 34/2022 de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Podrà inscriure’s l’alumnat que tinga setze anys complits l’any en què es realitza la prova. També s’admet, de manera excepcional, l’alumnat menor d’aquesta edat que estiga cursant 4t d’ESO per flexibilització de la durada de l’escolarització.

El termini d’inscripció estarà obert del 16 al 20 de febrer de 2026. Les llistes provisionals es publicaran el 25 de febrer i el període d’esmena de sol·licituds s’estendrà fins a l’11 de març. Les llistes definitives es faran públiques el 13 de març de 2026.

Les proves se celebraran a finals d’abril. L’examen d’anglés tindrà lloc el 28 d’abril de 2026 a les 11.00 hores, mentre que el de francés es realitzarà el 29 d’abril de 2026, també a les 11.00 hores.

La inscripció s’haurà de presentar de manera presencial a la Secretaria del centre, dins del termini establit.

Més bioma, més Estellés

L’Ajuntament de València ha donat a l’IES Vicent Andrés Estellés un total de 500 plançons d’espècies mediterrànies, entre les quals es troben, entre altres, el ginebre marítim, el llentiscle, la murta o la filirea. Aquesta donació és conseqüència directa del projecte educatiu que desenvolupa el centre: un projecte interdisciplinari plenament singular, tant pel seu plantejament com pel seu grau de desenvolupament, la seua coherència interna i el seu impacte real sobre l’entorn i la pràctica docent. El seu caràcter únic no respon a una declaració d’intencions, sinó a una trajectòria consolidada que està despertant un interés creixent per part d’altres institucions.

El trasllat de les plantes es va realitzar el passat 28 de gener, gràcies a la col·laboració de l’Associació de Famílies de l’Alumnat de l’IES Vicent Andrés Estellés, presidida per Teresa Jordan, que va assumir les despeses de transport, i a la implicació directa d’Alberto Sanjuán, peça fonamental del projecte, la col·laboració del qual va fer possible el trasllat del material i el correcte desenvolupament del procés logístic.

La plantació dels nous exemplars es desenvoluparà com una activitat educativa integrada en les assignatures vinculades al jardí que s’imparteixen en els quatre cursos de l’ESO. D’aquesta manera, el conjunt de l’alumnat participarà de manera progressiva i organitzada en el procés d’implantació i cura del bioma.

En a penes quatre anys, un espai inicialment degradat —que en el seu moment alguns consideraren un projecte impossible— ha evolucionat fins a convertir-se en un pulmó verd i un node pedagògic, resultat d’un treball rigorós, sostingut i col·lectiu del qual la comunitat educativa se sent profundament orgullosa.

Aquest jardí constitueix la línia pedagògica vertebradora del centre i, tal com queda recollit tant en el Projecte Educatiu de Centre com en el Projecte de Direcció, en els pròxims anys es preveu l’extensió progressiva d’aquest bioma al conjunt dels espais de l’institut. El paisatge s’integra així com a element estructural de l’aprenentatge i de la vida quotidiana del centre, consolidant un projecte d’alta qualitat que, amb dades contrastables, presenta hui en dia molt pocs equivalents reals en el sistema educatiu espanyol. A diferència d’iniciatives d’hort escolar de caràcter puntual o merament voluntarista, aquest projecte articula de manera coherent currículum, biodiversitat i una estètica cuidada, configurant un model educatiu singular, sòlid i plenament consolidat.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies