INFORMACIÓ SOBRE LA FINALITZACIÓ DEL CURS 2019/2020

1. Introducció

La Conselleria ha publicat una norma que regula aspectes relatius als programes de les diferents assignatures, criteris d’avaluació, promoció de curs i titulació, programes de reforç per al curs 2020-2021 i altres, de vegades molt tècnics.

El present document resumeix les qüestions més rellevants que afecten l’alumnat. Si es necessita una informació més completa o algun aclariment es pot:

Veure la Resolució de 4 de maig de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació Professional

2. Treball de l’alumnat durant el tercer trimestre

Les activitats durant l’últim trimestre del curs es centraran fonamentalment en:

• Consolidar els aprenentatges realitzats en els dos primers trimestres.
  • Fomentar les rutines de treball i mantindre l’hàbit d’estudi.

El professorat adaptarà les programacions a les circumstàncies actuals i seleccionarà els continguts que es consideren més rellevants o els que es consideren imprescindibles per a l’alumnat.

L’alumnat té l’obligació de mantindre’s en contacte amb el seu professorat i enviar les activitats que si li encomanen. L’actitud i treball serà ponderada per a la superació de les distintes assignatures i per la promoció de curs o l’obtenció del títol.

L’alumnat que tinga matèries pendents d’anys anteriors o alguna avaluació suspesa del present curs convé que sol·licite al seu professorat tasques (com ara dossiers, treballs o altres) per tractar de recuperar-les.

3. Avaluació

L’avaluació es farà de forma global i continuada. Els elements principals seran:

• Les notes del 1r i 2n trimestre, que tindran el valor principal.
  • El treball realitzat durant el 3r trimestre, que podrà millorar les notes del 1r i 2n, d’acord amb els criteris dels diferents departaments.

4. Promoció o repetició de curs

La promoció de curs serà la norma general, però aquesta decisió no suposa l’aprovat de les diferents matèries. És molt important treballar per aprovar el major nombre possible de matèries, ja que el curs 2020-2021 pot ser molt complicat si se’n tenen moltes pendents, que hauran d’estudiar-se i recuperar-se a través d’un pla de reforç, basat en l’informe individual -que emetrà el professorat- de la feina realitzada per l’alumnat.

Encara que la repetició siga excepcional, això no vol dir que tot l’alumnat passe de curs: dependrà del que haja fet en les dues primeres avaluacions, i de l’esforç i el treball que haja dut a terme durant el tercer trimestre.

5. Titulació (4t d’ESO, Batxillerat i Formació Professional)

La norma general és que l’alumnat obtindrà la titulació, però això no serà automàtic, sinó que la decisió es prendrà en l’avaluació final, ponderant els aspectes següents:

• Els resultats de les avaluacions del 1r i 2n trimestre.
  • Les possibilitats de seguir amb èxit el curs següent.
  • L’actitud de treball durant el 3r trimestre.
  • El nombre d’àrees suspeses.

6. Avaluacions extraordinàries

Enguany 1r, 2n i 3r de la ESO, i 1r de CFPBA  no tindran avaluacions extraordinaris en Juliol. Però els alumnes que no hagen superat alguna assignatura dels següents grups: 2n CFBA, 4t ESO, 1r i 2n BAT, 1r i 2n de CFGM i 1r i 2n de CFGS hauran de fer l’avaluació extraordinària,

El calendari de les avaluacions extraordinàries el publicarem el més aviat possible,