Estat del Pla MULAN

??‍?L’equip de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i la Comunicació du dies treballant en l’ampliació de la capacitat de les diferents eines perquè puguen aguantar i estar a l’abast, de forma progressiva, per als vora 800.000 alumnes i més de 70.000 docents.

▶ És necessari que, davant aquesta situació d’excepcionalitat, totes i tots siguem conscients que pretendre passar de la docència presencial a la docència a distància de colpno és possible. Requereix una adaptació progressiva, una formació i atenció al professorat amb menys experiència i adaptar-nos al nou entorn i als seus ritmes.

▶ No podem pretendre exigir-nos(vos) el mateix que a les classes presencials i d’un dia per l’altre. Com tot aprenentatge requerirà bones dosis de calma, constància, professionalitat i empatia envers el nostre alumnat.

▶ Aquests primers dies cal assegurar el contacte a distància amb l’alumnat i anar coordinant-nos i adaptant-nos tot l’equip pedagògic per evitar sobresaturar l’alumnat. Conectar-los amb els darrers aprenentatges vists i familiaritzar-los amb el nou entorn per poder anar avançant curricularment més endavant quan estiguem totes preparades.

⚠ És important dissenyar tasques educatives, variades i adaptades a la nova realitat de l’alumnat, que està en casa, amb circumstàncies molt distintes a una aula del centre educatiu.

▶ Per això aquestes tasques formatives inicials han de tindre com a objectiu que l’alumnat establisca rutines de treball d’aprenentatge en el confinament a casa.

? És molt necessari que l’alumnat i les famílies noten a prop els i les seues mestres, el seu professorat de referència.

? Pel que fa a les eines al vostre abast:

▶ Web Família: s’està fomentant que tots els centres educatius que no el tenien activat, el facen servir. És important que la informació entre centre i famílies siga fluida.

▶ AULES: s’està ampliant exponencialment la seua capacitat de resistència per garantir, el màxim possible, el seu ús per part d’un elevat nombre d’alumnat i professorat (especialment d’ESO i EOI).

▶ WeBex per a Batxillerat i FP: el professorat rebreu aquesta setmana l’enllaç personal per a provar l’eina de videoconferència. Tindreu uns dies per a familiaritzar-vos amb l’eina i comptareu amb tutorials i un telèfon per a resoldre dubtes.

▶ Amb WeBex es té previst que es puga treballar amb l’alumnat quan, el professorat tinga controlada l’eina. Per tant en els propers dies.

✅ Estem segurs que amb tot l’esforç col.lectiu que estem posant en marxa entre totes i tots aconseguirem seguir acompanyant els aprenentatges del nostre alumnat en aquest context tan nou. Gràcies!