El Consorci Terra lliura els premis ‘Mestres Compostadors’ als instituts més implicats en el projecte de compostatge, amb un accèsit per al nostre Centre

• Els IES premiats han sigut Andreu Sempere i Pare Vitòria d’Alcoi, i la Foia d’Ibi, a més de dos accèssits a l’IES Serra de Mariola de Muro i l’Allusser de Mutxamel
  • Els 16 centres participants han rebut un diploma acreditatiu per la seua participació i implicació en el projecte, que es porta realitzant des de fa tres cursos escolars

El Consorci Terra ha fet el lliurament este matí, a l’Ajuntament d’Ibi, que ha exercit d’amfitrió, dels premis ‘Mestres Compostadors’ als instituts participants en el projecte de compostatge escolar, que es porta realitzant des de fa tres cursos per a fomentar el reciclatge dels residus orgànics i la seua transformació en compost en uns 16 IES seleccionats de les comarques de l’Alcoià, El Comtat i l’Alacantí, àrea en la qual opera l’entitat.

Amb estos guardons es vol a més agrair la participació i implicació dels centres educatius participants que han volgut apostar per la sostenibilitat i l’educació ambiental a través del compostatge.

A l’acte ha assistit el president del Consorci Terra i alcalde d’Agost, Juanjo Castelló; l’alcalde d’Ibi, Sergio Carrasco; el tinent d’alcalde de Servicis Públics de l’Ajuntament d’Ibi, Elio Verdú, i la regidora de Medi Ambient, Blanca Navarro.

Per a la distribució dels premis s’ha atés uns criteris objectius, avaluats tècnicament, com són la implicació en el projecte per part del centre i de l’alumnat, l’obtenció de compost i la difusió del projecte.

Després de les puntuacions obtingudes han resultat guanyadors l’IES Andreu Sempere d’Alcoi, l’IES La Foia d’Ibi i l’IES Pare Vitòria d’Alcoi. A cadascun d’ells se’ls ha premiat amb un regal d’acord amb les necessitats de cada institut perquè continuen avançant en el compostatge, rebent així respectivament un kit d’hort en taula de cultiu, un kit d’iniciació al vermicompostaje i un hivernacle.

Així mateix, s’han concedit dos áccesits a l’IES Serra de Mariola de Muro i a l’IES L’Allusser de Mutxamel, amb lliurament de sengles kits de llavors per a plantar-les en els seus horts. Els 16 instituts participants també han rebut un diploma acreditatiu de la seua participació i compromís amb el projecte.

En total han sigut quasi 300 els estudiants que han participat en el programa de compostatge escolar en esta última edició i 25 docents els que supervisen este projecte. Les compostadores dinàmiques i resta d’equipaments per a este projecte, que es porta fent des del curs 2021/22, van ser adquirits gràcies a una subvenció del Ministeri per a la Transició Ecològica, i des de llavors el Consorci *Terra li ha donat continuïtat gràcies al gran acolliment que té curs rere curs entre la comunitat educativa de secundària i cicles formatius.

Més informació a https://www.elperiodic.com/ibi/consorcio-terra-entrega-premios-maestros-compostadores-institutos-implicados-proyecto-compostaje_956340