L’IES Serpis centre amfitrió d’estudiants de Budapest

El nostre institut acull esta setmana a estudiants de Budapest en un intercanvi cultural i lingüístic Erasmus+ organitzat pel Departament d’Anglés

El nostre institut té l’honor de ser amfitrió d’un grup de setze estudiants provinents de l’escola Kürt Alapítványi Gimnázium de Budapest, dins del programa Erasmus+. També els nostres alumnes demostren la seua hospitalitat en allotjar als seus homòlegs hongaresos amb les seues famílies i dissenyen un pla d’activitats amb ells durant les vesprades i el cap de setmana.

Durant set dies, els alumnes hongaresos comparteixen experiències i aprenentatge amb els nostres estudiants de 1r de Batxillerat. De fet, dijous passat 8 de febrer, van visitar conjuntament l’Albufera de València on es van submergir en la naturalesa tan característica de la zona i gaudiren d’un amé recorregut amb bicicleta, barca i a peu, a més de gaudir d’una rica paella a la platja del Saler.

Tots dos grups d’estudiants estan desenvolupant un projecte didàctic de reflexió comparativa sobre la sostenibilitat, inclusió i seguretat en les seues respectives ciutats. Compromesos amb la visibilització dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), específicament l’ODS11, i l’agenda 2030, han explorat com poden contribuir al benestar i la prosperitat de les seues comunitats.

Este intercanvi culturalno és només una oportunitat per a enfortir els llaços entre l’IES Serpis i l’escola Kürt Alapítványi Gimnázium, sinó també per a enriquir l’experiència educativa dels estudiants, ampliar la seua comprensió del món i fomentar la tolerància i el respecte intercultural.

Com a part d’este cicle d’intercanvi, al març, els alumnes de l’IES Serpis tindran l’oportunitat de visitar Budapest i seran rebuts com a convidats pels seus companys hongaresos durant una setmana. Este intercanvi bilateral tancarà un capítol d’aprenentatge i amistat entre totes dues institucions.

L’IES Serpis s’enorgulleix de la seua llarga trajectòria com a centre Erasmus+ i del seu compromís continu amb la promoció de l’intercanvi cultural i l’educació internacional. Al llarg dels anys, ha organitzat nombrosos intercanvis, jobshadowings i cursos de formació per al professorat, dins del programa Erasmus+, brindant als seus estudiants i personal docent oportunitats úniques de creixement i desenvolupament professional.