Els misteris de l’Univers en l’IES Serpis

Els alumnes de 4ESO i 1Batx d’anglés reben una xarrada sobre astronomia.

Divendres passat 9 de febrer, l’IES Serpis va rebre la visita de Roger Mira, coordinador de l’àrea d’astronomia del Centre Big History d’Aras de los Olmos, qui va fer una xarrada fascinant sobre els diferents objectes que habiten en l’Univers.

L’activitat, destinada a l’alumnat de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat de l’assignatura d’Anglés, va tindre com a objectiu principal donar a conéixer la diversitat d’objectes que existeixen en l’Univers, així com el seu procés de formació. Des de galàxies llunyanes fins a asteroides i cometes, els estudiants van tindre l’oportunitat de descobrir els secrets de l’espai exterior de la mà d’un expert en la matèria.

A més de l’aspecte científic, la xarrada també va abordar la importància d’un enllumenat públic responsable. Es va posar l’accent principalment en la necessitat de minimitzar els efectes de la contaminació lumínica, que no sols interfereix en l’observació del cel nocturn, sinó que també contribuïx a este efecte hivernacle i, per tant, al calfament global del nostre planeta.

La professora responsable de l’activitat, Mª Dolores Gómez Roda, del Departament d’Inglés, va destacar la importància d’esta iniciativa per a ampliar els coneixements dels estudiants sobre l’Univers i conscienciar-los sobre la importància de cuidar el nostre entorn natural.

La xarrada, que va tindre lloc de 8.00 a 9.00 hores, va ser gratuïta i va rebre un excel·lent acolliment per part dels alumnes, que van participar activament en la sessió plantejant preguntes i compartint les seues reflexions sobre el tema.

Dimarts que ve 13 de febrer tindrà lloc la segona sessió d’esta enriquidora xarrada, de nou de 8.00 a 9.00 hores a la Sala d’Usos Múltiples. Convidem a tota la comunitat educativa a deixar-se inspirar per Roger Mira.