Experiència Erasmus+ a Viena

Del 5 al 9 de desembre de 2022 les professores Cristina Velencoso i Chelo Talavera participem en l’acció formativa “Innovar en educació”, organitzada per Escola 21, dins del marc Erasmus+ realitzat a la ciutat de Viena.

Durant el curs vam tindre l’oportunitat de:

· Obtindre una visió general del que significa innovar en educació en l’actual context educatiu, on l’objectiu ja no és aconseguir una escolarització universal, ja aconseguit el segle passat, sinó aconseguir una personalització de l’aprenentatge, atenent diferents ritmes d’aprenentatge. en el mateix espai per a fer de l’aprenentatge una experiència memorable.

· Conéixer diferents centres educatius de tot el món amb diferents maneres d’abordar aquest objectiu.

· Visitar l’escola, Volksschule der Stadt Wien, en la qual hi ha un gran nombre d’alumnat amb necessitats educatives especials que ha canviat l’organització i ara és una escola en la qual hi ha internivel, en la mateixa classe hi ha xiquets i xiquetes de tres nivells diferents millorant així els resultats i la satisfacció de tota la comunitat educativa

· Aprofundir en el coneixement i elaboració de situacions d’aprenentatge atés el DUA.

· Posar en comú projectes i experiències dels diferents centres educatius que participem en aquesta acció formativa.

També vam tindre oportunitat de visitar la ciutat, recórrer els seus mercats nadalencs i assistir a una representació en la mítica Opera Nacional de Viena.

Ha sigut una experiència molt interessant i enriquidora i, sens dubte, el germen a partir del qual continuar aprenent i aprofundint en l’elaboració de situacions d’aprenentatge per a portar-ho a la pràctica a l’aula.