Xarrades d’ACTAIO (Acord territorial per a l’ocupació i el desenvolupament local Alcoi, Ibi i Ontinyent)

El passat mes de gener va tenir lloc al nostre centre per segon any consecutiu, una sèrie de xarrades i tallers organitzades pel departament d’orientació i impartits per ACTAIO ( Acord Territorial per a l’ocupació i el desenvolupament Local Alcoi, Ibi i Ontinyent) , amb l’objectiu d’apropar a l’alumnat les oportunitats professionals i de formació que tenen al seu abast. Van anar dirigides a l’alumnat de 3r i 4rt de l’ESO i FPB. Com a novetat es va introduir a l’alumnat de 2n ESO un taller d’identificació d’interessos acadèmics i professionals.

Les xarrades i tallers impartits van ser els següents:

– Oportunitats al mercat de treball i Formació Professional: Xarrada informativa on es mostren, mitjançant una dinàmica de grup, quines són les famílies professionals d’FP que tenen més eixida laboral al nostre territori.

-Canals de cerca de treball: Xarrada informativa on es mostren diferents canals de recerca de treball, tant públics com privats, informant d’aspectes que s’han de tindre en compte per aconseguir un millor aprofitament d’aquestes eines.

-Interessos professionals: Dinàmica en la qual cada alumne s’adona del que li agrada i motiva, traslladant a interessos professionals, on aquests poden ser de gran importància quan es planteja el que volen estudiar.

-Ocupacions i estereotips de gènere: Dinàmica de grup on l’alumnat s’adona de com els estereotips de gènere ens poden afectar a l’hora de triar el tipus d’estudis cap a una professió.

Aquestes xarrades i tallers aporten a l’alumnat una visió general de com està actualment el nostre mercat de treball, quines són les professions amb més eixides laborals i com els estereotips de gènere encara ens condicionen a l’hora de triar uns estudis. Van ser molt interessants i l’alumnat va gaudir i aprendre molt.

Des del nostre institut volem mostrar el nostre agraïment als tècnics formadors d’ACTAIO, el professorat tutor i a l’alumnat participant, per la qualitat, gestió i resposta en el desenvolupament de les actuacions formatives.

Departament d’Orientació

Marisa Micó Olcina