Voyage à Vals

A finals d’octubre, els alumnes de  francés de 2n i 3r ESO han fet un viatge a Vals-près-Le Puy en el marc de les activitats organitzades pels comités  d’agermanament dels pobles de Vals i ‘Aielo.
El viatge s’ha fet en companyia d’altres veïns i veïnes del poble entre els quals es trobava l’alcalde i persones representants de les diferents associacions culturals d’Aielo.
El viatge ha consistit en la visita de diferents llocs de Vals d’interés cultural, socioeconòmic i d’oci (catedral, Le Rocher de Saint-Michael, dues granges, la fira, el mercat…)
L’alumnat, al igual que la resta de persones d’Aielo, han sigut allotjades en famílies d’acollida de Vals que han obert casa seua de manera desinteressada i que junt a altres voluntaris i l’ajuntament de Vals han fet una tasca encomiable per tal de fer d’aquesta una visita inoblidable: organització de visites, de programes, preparació de dinars, de la festa… Tot açò en un ambient d’alegria i bon humor.
En aquesta ocasió es celebrava el vinté aniversari de l’agermanament dels dos pobles i nosaltres hem tingut l’oportunitat d’estar presents en la signatura del compromís dels dos ajuntaments de donar-li continuïtat a aquest projecte. La firma deixa clara la voluntat dels dos ajuntaments, representats per noves corporacions, de continuar amb la tasca encetada ja fa 22 anys. També s’incidix en la importància que té l’apropament entre països per tal de propiciar l’entesa i allunyar la por que comporta el desconeixement de l’altre.
Els veïns de Vals queden convidats  per a visitar Aielo en 2023 implicant a altres grups de població de forma a ampliar la participació del major nombre possible de ciutadans i ciutadanes dels dos pobles. Entre aquests grups, els alumnes de l’IES Porçons estan directament concernits.
Des de l’institut, ens comprometem a treballar per tal de formar part d’aquest projecte que tant a d’aportar als alumnes en aquesta etapa de les seues vides.