Una Cassoleta especial

El proppassat 4 de febrer se celebrà al nostre centre la festa de la cassoleta. Enguany però, atenent a les circumstàncies especials en què estem vivint per la Codiv-19, no poguérem gaudir de les disfresses d’altres anys, de les gimcanes, de la desfilada pel poble amb la xaranga composada pel nostre alumnat, del dinar col·lectiu de les cassoles…

Amb tot, per reivindicar aquest dia festiu des de l’IES Porçons es realitzà una activitat-taller de «mascaretes», on l’alumnat va poder decorar les caretes que tots emprem per cobrir-nos i protegir-nos del contagi del coronavirus SARS-CoV-2. Aquest taller va nàixer del treball conjunt entre el professorat i l’alumnat, on en una reunió entre els delegats i representants del centre es va acordar entre les diferents propostes fer aquest taller; això sí, calia tenir en compte les pautes i els models de seguretat establertes des de Conselleria.

Aquesta ‘reinvenció’ de la cassoleta donà el seus fruits més creatius, on a partir de diferents models i estils l’alumnat feu creacions del tot interessants; bé amb dibuixos ben originals, o amb missatges del tot optimistes i esperançadors.

L’activitat fou realitzada per tot l’alumnat del centre en l’última hora de classe. Els grups 1r i 2n d’ESO, junt als de 1r de FPB, la realitzaren a 6a hora; mentre que els de 3r, 4t i 2n de FPB, la feren a 7a. Abans de posar-se en la tasca més lúdica de l’elaboració de les màscares es pogué visualitzar un vídeo on es recordava les activitats fetes a les cassoletes d’anys anteriors, on a més de fer un dia festiu es reivindica tota una sèrie de valors i d’ensenyaments que es volen compartir entre la població aielonera. Unes imatges que generaren algun que altre record i somriure entre tots nosaltres, a més de fer-nos pensar en la cassoleta del proper any on tots esperem poder-la celebrar com s’ha fet d’altres anys, on esperem que les regles i normes de prevenció hagen quedat ja enrere.

JOSRÀDIO. Equip de redacció