Les fades arriben al Porçons

Un any més el nostre institut ha celebrat el «Dia de internacional de la Dona». En aquesta ocasió, hem hagut d’adaptar-nos a les circumstàncies i a la normativa de la Covid-19.

Hem de destacar que enguany s’ha ubicat a l’entrada del centre el cartell que s’elaborà l’any passat per a l’acte del Dia de la Dona. Un acte que se celebrà de manera conjunta entre el nostre institut i el col·legi a la plaça de l’Ajuntament, i on a més del missatge: «Les fades existim, encisem, alegrem, descobrim, brillem, somriem, ens equivoquem, plorem, lluitem, fem màgia, somriem», hi apareixen centenars d’estreles on cadascú de l’alumnat, que allí estava, tant de primària com de secundària, va haver de pensar i escriure dintre d’una estrela de color morat el nom de la seua “fada” preferida. El nom d’eixa dona que ha estat i és tan important en la seua vida.

Així és com centenars d’estreles, amb la seua respectiva fada, han arribat al Porçons per desplegar eixa màgia tan especial que només elles tenen.

A més d’aquest bonic cartell, l’IES Porçons volgué un any més llegir un manifest on es donava compte de la importància del Dia de la Dona. En aquest cas, però, no fou llegit sinó escoltat a través d’una lectura interpretat per l’alumnat femení del taller interdisciplinari de ràdio de 3r d’ESO: Rebeca M. M., Míriam A. G., Neus B. T., Irene M. i Toni I.,  amb la col•laboració especial de la directora Ma Carmen B. G.

Un manifest que anà acompanyat de la visualització del vídeo de l’acte celebrat el curs passat, on un grup nombrós de xiques del nostre centre oferiren una performance amb mocadors de colors per expressar la idea del tema musical de Rozalen «Las hadas existent». Un any més s’ha donat mostra de la importància de les dones a les nostre vides. Les dones, diferents i diverses, són clau per a la nostra educació, perquè saben estimar i descobrir, tenen metes i molts somnis, ens ajuden, i, encara que s’equivoquen, sempre lluiten, i mai, mai desisteixen.

Josràdio. Equip de redacció