Tallers de ciberseguretat per a alumnat, docents i famílies

Els dies 24 i 25 d’octubre es van impartir uns tallers de ciberseguretat a l’alumnat de 1r ESO de l’IES Porçons per personal especialitzat del Centre de Seguretat TIC de la Comunitat Valenciana, CSIRT-CV dins del Pla Valencià de Capacitació en Ciberseguretat, que centra gran part de les seues accions en la formació i conscienciació als col·lectius amb major probabilitat de ser víctimes de amenaces online, com és el cas dels adolescents.

Durant el mateix dia tant els docents del centre com les famílies van participar en altres sessions formatives sobre el mateix tema però amb con enfocament i format diferents.

L’alumnat va tenir una sessió teòrica on, a partir de situacions impactants relacionades per un eix narratiu, es van explicar conceptes bàsics que utilitzen, les principals amenaces, les recomanacions necessàries per millorar la seguretat en Internet, recursos de recolzament per tenir una major seguretat en utilitzar mòbils, tauletes… i consells i indicacions de com actuar davant situacions de risc o perilloses en l’entorn digital.

En la segona sessió, més pràctica, van poder practicar amb un mòbil situacions de privacitat, seguretat, responsabilitat o a navegar per Internet de forma segura.