Què tenen en comú els metalls i l’anglés?

Aquest curs hem encetat amb l’alumnat de 2n ESO un projecte interdisciplinari i bilingüe entre el departament de tecnologia i el departament d’anglés. El repte va consistir en treballar de manera conjunta la recerca d’informació sobre el tractament dels metalls per a una posterior elaboració d’un panell informatiu i una presentació oral.
El procés va implicar col·laboració per part dels departaments i coordinació i treball en equip per part de l’alumnat. En concret han aprés a treballar els continguts de manera cooperativa, a més de dissenyar un mural explicatiu i una presentació en diapositives. Així mateix ha sigut important el aprendre a expressar-se en públic i defensar el tema treballat (amb la particularitat de fer-ho en les dos llengües: valencià i castellà).
Finalment, aquest treballs foren defensats davant d’un tribunal format per membres del departament de tecnologia, anglés, orientació i educació plàstica i visual. Paral·lelament, aquesta valoració es va completar amb l’autoavaluació i coavaluació de l’alumnat.
Sense dubte, aquesta ha sigut una experiència enriquidora que ha permés al nostre alumnat créixer en competència lingüística i estratègies per aprendre a aprendre.