Poesia visual amb elements reutilitzats

L’alumnat de 4t d’ESO des de l’assignatura de Valencià amb l’objectiu de treballar el dia del Reciclatge (17 de maig), dins del projecte de centre Porçonstenibilitat i relacionat amb l’ODS 17: ACCIÓ PEL CLIMA, ha elaborat una sèrie de poesies visuals, seguint la tècnica de la Reutilització. Així continuant amb el projecte de Sostenibilitat d’aquest curs i seguint el tractament de les 3R (Reduir, Reutilitzar i Reciclar) iniciat amb el nostre projecte d’innovació i investigació: Recicla’t. Recicla’m, l’alumnat havia d’elaborar un poema visual que fora una expressió artística iconogràfica i experimental.

La poesia visual es pot situar a la frontera de la pintura, la fotografia, el disseny, l’escriptura, el simbolisme i inclús l’acció poètica, la música i el cartellisme. En aquest tipus de composició, la paraula i la icona, els elements verbals i els gràfics, convergeixen amb l’objectiu d’esdevenir un resultat homogeni, amb entitat pròpia, capaç per si mateix de despertar l’interès del lector-espectador, adoptant diverses formes com la poesia fonètica, l’experimental, el conceptual, el concretisme, els poemes-objecte, la polipoesia, etc., lluny de la representació convencional que estaria representada per la poesia verbal. En definitiva, es tracta d’una creació poètica basada en recursos visuals, que ha creat el nostre alumnat i que ha donat una exposició ben creativa.

Podeu veure el resultat final en el següent enllaç: https://drive.google.com/drive/folders/1Xrt3RsVU7mpcgEj1s-3tZV-UIuz0gMD7?usp=sharing