L’alumnat de 4t d’ESO treballa els cal·ligrames per tractar els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible)

Tots sabem que el cal·ligrama, del francès calligramme, és un tipus de poema visual. Es tracta d’un text, de vegades tan sols una frase o paraula, generalment poètic, en què s’utilitza la disposició de les paraules, la tipografia o la cal·ligrafia per tal de representar el contingut del poema. Les paraules que componen el poema dibuixen o formen un personatge, un animal, un paisatge o qualsevol objecte imaginable, en aquest cas un dels ODS o un aspecte o temàtica relacionat.

Després d’haver treballat aquest tipus de composició poètica dins de la poesia d’avantguardes, el nostre alumnat ─en l’assignatura de Valencià─ ha fet cal·ligrames del tot originals i suggestius per seguir amb el treball dels ODS tractats al projecte de PORÇONSTENIBILITAT. Us deixem alguns dels més remarcables.