Pendents de tu, la radio de l’alumnat de IES Porçons que posa en valor el treball de cures i l’atenció sociosanitaria

Estem molt feliços i amb moltes ganes de presentar-vos aquest nou projecte de l’IES Porçons. El grup d’Atenció a persones en situació de dependència s’estrena en la xarxa per a divulgar sobre el seu àmbit professional.

L’alumnat, que porta tan sols uns mesos de formació, aprén alhora que comparteix aquest coneixement consolidat, amb els seus nous subscriptors i subscriptores de Spotify.

El cicle, estrenat aquest mateix any a Aielo de Malferit, genera un gran interés per part de residències, empreses i associacions de la zona dedicades al sector de les cures i l’atenció sociosanitària.

Aquest interésno és únicament per part d’aquest àmbit professional. Ens trobem davant una, cada vegada més present, crisi de cures. En l’Estat espanyol, l’any 2033, una de cada quatre persones superarà els 65 anys. Aquesta xifra serà encara major en 2050, quan les persones majors copen 35% de la població. En aquest context el nostre país s’alçaria com un dels més envellits a escala mundial.

Peròno és necessari viatjar al futur per a veure la dimensió d’aquest enorme repte. Hui, set de cada deu majors a Espanya requerisquen cures i uns tres milions de famílies conviuen amb algú que necessita una atenció especial. La societat té una demanda clara, és indispensable augmentar el nombre de serveis assistencials.

El reconeixement a professionals d’aquest sector és cada vegada major, el seu paper fonamental s’ha vist subratllat, sobretot, arran de la crisi social i sanitària provocada per la covid-19. Aquests arguments demostren la necessitat d’avançar cap a la denominada societat de les cures, que compte amb els serveis sociosanitaris adequats i suficient personal qualificat per a ajudar a les persones dependents i vulnerables.

Aquestes són algunes de les raons, per les quals, des de l’IES Porçons, hem volgut també visibilitzar i promoure el treball de cures en l’àmbit professional. L’orgull que suposa traure a davant projectes com aquest, de mà d’un alumnat compromés, creatiu i emprenedor, és indescriptible.

Esperem que gaudiu d’això tant com nosaltres.

Podeu seguir el podcast a Spotify: https://cutt.ly/8IEAoNx