Ja s’ha publica el Mapa EPAS (Escuelas Embajadoras del Parlamento Europeo) i de les MEPAS (Escuelas Mentoras). I l’IES Porçons és un dels deu centres de les terres valencianes que en forma part d’aquesta edició de 2023-24. Cal remarcar que enguany a tot l’Estat espanyol formen part d’aquest projecte, de la Direcció General de Comunicació del Parlament Europeu, un total de cent dèsset centres.

Un programa educatiu «Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu», que està destinat a l’alumnat de centres d’ensenyament secundari i de formació professional (4t ESO, 1r i 2n de Batxillerat i FP). On es pretén estimular el coneixement d’Europa i de la democràcia parlamentària europea entre la joventut, proporcionant-los un coneixement actiu de la Unió Europea –i del Parlament Europeu en particular. No es tracta només d’ensenyar dades sobre la Unió Europea, sinó també de donar-los l’oportunitat d’experimentar de primera mà la ciutadania europea.

Formar part de les EPAS ens permet que el nostre alumnat i personal docent de l’IES Porçons, de manera totalment interdisciplinar i transversal, puga ampliar els seus coneixements d’Europa de manera pràctica i vivencial. I a més a més conega a fons les institucions europees, gaudesca de nous projectes propis de les escoles ambaixadores i aprenga a reconèixer més fàcilment les oportunitats que la Unió Europea ens pot oferir.