Celebreu amb nosaltres el 26 de setembre: Dia Europeu de les Llengües

Des de l’IES Porçons volem celebrar el Dia Europeu de les Llengües (DEL). Sabeu que és? I per què se celebra?  Doncs, és un dia per fomentar l’aprenentatge de llengües a tot Europa. Un dia que se celebra per iniciativa del Consell d’Europa, a Estrasburg, des del 2001 se celebra cada 26 de setembre el Dia Europeu de les Llengües.

És important celebrar el DEL, perquè així fem palesa la importància de l’aprenentatge de llengües en l’augment del plurilingüisme i la comprensió intercultural. A més de promoure la riquesa lingüística i la diversitat cultural d’Europa i fomentar l’aprenentatge de llengües al llarg de tota la vida dins i fora de l’escola.

Els 46 estats membres del Consell d’Europa animen a més de 700 milions d’europeus a aprendre llengües a qualsevol edat, dins i fora de l’escola. Convençuts que la diversitat lingüística és una eina per a aconseguir una major comprensió intercultural i un element clau en la rica herència cultural del nostre continent, el Consell d’Europa promou el plurilingüisme a tot Europa.

Cal que tinguem en compte que al món hi ha entre 6000 i 7000 idiomes al món, i que a Europa hi ha unes 225 llengües autòctones. Encara que només 24 en són oficials (l’alemany, el búlgar, el txec, el croat, el danés, l’eslovac, l’eslové, l’espanyol, l’estonià, el finés, el francés, el grec, l’hongarés, l’anglés, l’irlandés, l’italià, el letó, el lituà, el maltés, el neerlandés, el polonés, el portugués, el romanés i el suec). La major part de les llengües  del món es parlen als continents d’Àsia i Àfrica.

Com a mínim la meitat de la població mundial és bilingüe o plurilingüe; és a dir, que parla o

comprén dues o més llengües. El bilingüisme fa que l’aprenentatge d’altres llengües siga més fàcil i reforça els processos de pensament.

El Consell d’Europa coordina el Dia Europeu de les Llengües; concretament, la Unitat de Política Lingüística (Estrasburg) i el Centre Europeu de Llengües Modernes (Graz) del Consell d’Europa. Els Serveis Nacionals de Suport de més de 40 països distribueixen material promocional i promouen la participació en la jornada.