L’IES Porçons ja té els guanyadors dels XIV PREMIS PORÇONS DE NARRATIVA

El departament de valencià de l’IES Porçons ja ha donat a conèixer els guanyadors de l’edició dels Premis Porçons de Narrativa. Amb aquesta edició ja en són XIV les que porten celebrant-se al nostre institut. I que tant bon resultat han donat, atés que en molts casos són la base dels textos que se trien per al Sambori i passen a formar part del grup seleccionat per a aquest certamen intern que realitza el nostre centre. Enguany, seguint la iniciativa del curs anterior, només hem donat un guanyador per curs; cal recordar que en edicions anteriors també es donava un reconeixement als finalistes.

Amb aquests premis es posa de manifest la voluntat de practicar la creativitat i l’elaboració de textos, així com la seua producció en la nostra llengua,  un dels trets que caracteritza el nostre institut i el nostre departament. Hem de tenir en compte que l’escriptura, a l’igual que d’altres destreses, s’adquireix practicant-la; perquè la millora de la competència escrita de l’alumnat passa per incrementar la coherència de les propostes didàctiques que es realitzen al llarg de l’escolaritat, i a més, perquè el fet de ser reconegut i valorat incrementa el sentit dels escrits del nostre alumnat. I quina millor manera que participar a certàmens literaris i que els escrits del nostre alumnat puguen veure’s premiats i reconeguts; o almenys, tenir la il·lusió de poder-se’n presentar.

Tot seguit adjuntem el llistat del guanyadors. Una tria que ha estat ben difícil, com tots els anys, perquè la qualitat dels treballs presentats era del tot remarcable i ho posà ben difícil al jurat composat pel professorat del departament junt a alumnat de diferent nivell del nostre centre.

Als guanyadors enhorabona i a la resta d’alumnat participant dir-los que continuen treballant en aquesta línia. I que l’escriptura i la lectura us acompanye.

Departament de Valencià