L’IES PORÇONS aposta per la sostenibilitat

Amb la voluntat de reduir els residus al centre generats pels envoltoris dels esmorzars naix la idea dels EMBOLCALLS. Una activitat que es troba dins del Projecte d’Investigació i Innovació Educativa «Recicla’t. Recicla’m» del nostre centre, que cerca la conscienciació i educació mediambiental a partir de les 3R: Reducció, Reutilització i Reciclatge.

Cal tenir en compte que al llarg del curs escolar l’alumnat pot arribar a gastar fins a 8 rolls de paper d’alumini, o al voltant de 160-170 bosses de plàstic. Ara amb els nostres embolcalls (llavables, plegables, ajustables i reutilitzables) es pot fer un ús de fins a 4 anys.

A més a més, els embolcalls fomenten una alimentació saludable, consciencien sobre la reducció de residus i reutilització, fomenten l’ús d’envasos reutilitzables, a més d’impulsar la participació activa i autònoma de l’alumnat amb la finalitat de millorar el nostre entorn.

Aquesta iniciativa ha estat realitzada per l’empresa «Portearte», qui ens ha confeccionat els embolcalls de manera personalitzada i adaptada al nostre institut (tant de disseny com de grandària). La qual ha emprat per a la confecció dels embolcalls materials de “residu zero”, és a dir: no contaminants, reutilitzables i reciclables.

La iniciativa que ha estat coordinada pel departament d’orientació del nostre institut i per la COMICON ha comptat amb els ajuts de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, l’Ajuntament d’Aielo de Malferit, l’AMPA de l’IES PORÇONS, a més de la col·laboració d’empreses locals i de la Vall d’Albaida.

Amb aquest projecte es pretén, doncs, crear consciència de la reducció dels residus i es pretén que amb la reutilització s’impulse el respecte i cura cap al medi ambient entre el nostre alumnat i professorat.

JOSRÀDIO. EQUIP DE REDACCIÓ