Jornada Solidària a l’IES Porçons

El  passat 22 de desembre l’IES Porçons va celebrar una jornada on la solidaritat va ser la protagonista.

Algunes associacions solidàries van col·laborar amb l’IES Porçons desinteressadament  per informar i conscienciar l’alumnat i professorat de la importància de cooperar amb els que més ho necessiten.

Una de les associacions participants fou Escoles Solidàries que ja forma part del Projecte  Educatiu del Centre des de fa molts anys. Maria Chapí i Joan Bravo realitzaren, via telemàtica, una xarrada on mostraren a tot l’alumnat  que Escoles Solidàries  aspira a la defensa i promoció del dret a l’educació per a totes les persones sense cap distinció. És una  associació privada no governamental, essencialment de desenvolupament i sense ànim de lucre; valora i potencia el Voluntariat com el seu element essencial i que promou  l’Educació en els valors de la Solidaritat i compromesa amb la lluita contra la pobresa i respectuosa amb el medi ambient. Busca transformar la realitat vers un món més just, amb un esperit crític i creatiu.

L’ONG PayaSOSpital, de la mà d’Anabel Aracil, explicà  que aquesta és una associació no lucrativa  que alegra la vida dels xiquets hospitalitzats amb  actuacions  de pallassos professionals adaptades a cada xiquet i coordinades pel personal sanitari. La seua tasca es fa principalment en els hospitals on estan els xiquets que pateixen càncer o altres malalties que requereixen llargues  estàncies.  Els ingressos recollits van dirigits a millorar la qualitat dels xiquets hospitalitzats.

Per últim també es va voler col·laborar amb Càritas d’Aielo de Malferit per l’important paper que realitza aquesta entitat, en aquesta època tan dura que estem visquen proporcionant ajuda  amb aliments, roba o altres materials de primera necessitat entre les persones més necessitades de la població.

Gràcies a la conscienciació de les anteriors associacions, tota la comunitat educativa que conforma L’IES Porçons va aconseguir recaptar,  de manera desinteressada, 610 euros. Amb aquestos ingressos es pagarà una beca solidària per a que un o una estudiant d’Escoles Solidàries puga continuar els seus estudis i es farà una donació a Payasospital i a Càritas per a que continuen en la seua gran tasca solidària.

Volem agrair a totes les famílies, alumnat  i professorat que heu  contribuït amb la vostra aportació econòmica  i a les persones que han col·laborat en poder dur a terme la Jornada Solidària.

COMICON (Comissió per a la millora de la convivència)