L’alumnat de 2n d’ESO visita empreses locals

El dia 12 d’abril es va realitzar una eixida amb l’alumnat de 2n d’ESO de l’assignatura d’Iniciació a l’activitat emprenedora i empresarial a dues empreses locals. L’objectiu d’aquesta activitat era donar a aquests alumnes una visió més realista del que és iniciar una empresa i com és d’important l’activitat econòmica que es duu a terme per a l’economia. L’alumnat va realitzar una sèrie de preguntes als encarregats de fer la visita guiada relacionades amb el que s’està treballant a l’aula i que els serveix per tal de desenvolupar el projecte de creació d’una empresa que estan elaborant.

La primera empresa que es va visitar va ser Plasvidavi S.L., on es va explicar la seua història de creació i es va tractar el tema del reciclatge, ja que és una empresa que des de la seua creació es troba involucrada en el reciclatge de plàstics per poder donar-los una altra vida als seus productes.
La segona empresa va ser la Cistelleria Aparici, que és una empresa familiar que es dedica actualment a la importació de productes d’espart i els treballa de manera més personalitzada per vendre’ls.
Ha sigut una activitat molt interessant des del punt de vista de l’alumnat perquè s’han vist dues empreses molt diferents entre sí, ermetent-los ampliar la seua concepció de l’empresa i fent-los veure la necessitat de la creació d’empreses i de la importància que té l’I+D+i (Investigació, Desenvolupament i Innovació), així com de la diversitat que existeix en quant a tipus d’empreses i la seua forma de treballar.