ERASMUS+: Joventut i Europa a l’IES Porcons

Organitzar setmanes de projectes internacionals sempre és un repte, i aquest, no va ser menys. Encetàrem octubre amb l’arribada de 12 alumnes de l’Institut Hermann Böse de Bremen que aterraren en Aielo amb les maletes plenes de ganes d’afrontar una nova experiència i de viure-la immersos en les nostres famílies acollidores.

Baix el títol El jove europeu de hui, el ciutadà global del demà, dissenyàrem un programa d’activitats, projectes i eixides on perseguírem conèixer les inquietuds, preocupacions i somnis d’uns jovens que seran, el dia de demà, aquells que modelen el món.  Així, alumnat del PORÇONS i alumnat alemany contrastaren opinions sobre la situació social, econòmica, política i mediambiental que impera a Europa aquest 2022, deixant després les seues tribulacions plasmades en un podcast. Tingueren l’oportunitat d’investigar sobre l’organisme del parlament Europeu (funcions, l’estructura, el sistema de votació) i explicar-ho a la resta de companys a través del disseny d’infografies. Tan preparats estaven que reberen una citació oficial del Parlament Europeu i es convertiren, per un dia, en eurodiputats: el saló de plens de l’Ajuntament d’Aielo de Malferit els esperava per fer les seues pròpies propostes i votar una resolució davant la crisi energètica europea. El medi ambient i el canvi climàtic, un altra de les seues preocupacions, també va tindre el seu espai: un joc de geocaching en varies rutes per l’entorn d’Aielo els va desafiar a realitzar una sèrie de reptes en torn a la sostenibilitat per tal d’ajudar a la Mare Terra. I no podem obviar el dia de convivència que tingueren a la ciutat de València i que, acabaren de la millor manera, amb un passeig en bici per les marjal del Saler i un passeig en barca per L’albufera, baix una posta de sol única que va tancar una setmana més que enriquidora per a tot l’alumnat, professorat i famílies participants d’aquest programa.