Enfonsant-nos en la lectura des d’un altra perspectiva

Un dels nostres objectius de centre és el foment de l’hàbit lector. Perseguim, sense dubte, millorar la comprensió lectora del nostre alumnat, potenciar les seues habilitats lingüístiques, augmentar la concentració, despertar inquietuds  i potenciar la seua creativitat i imaginació. I és un aquest últim tret on, des del departament d’anglés i amb l’alumnat de 4t d’ESO, hem creat un projecte per tal de fer enlairar la seua imaginació i potenciar la seua part creativa.

Aquest curs, el llibre d’anglés s’afrontaria des d’una altra perspectiva: hauríem de llegir un llibre, clar que sí, però aquesta vegada l’alumnat triaria aquell gènere que preferira i, cadascú rebria un diferent. Una vagada finalitzat, decidiria un projecte entre una sèrie de propostes. “L’oferta” d’idees anava des de crear una playlist del llibre (és a dir, decidir aquelles cançons que, per diversos motius, serien la banda sonora perfecta per a aquella novel.la); escriure la preqüela del llibre (què va passar abans del moment de del llibre? Què va ocórrer per tal que els esdeveniment es desenvoluparen així?); i de la mateixa manera, la seqüela (com va continuar la història); fer una novel.la fotogràfica (recrear el llibre que han llegit amb fotografies); escriure una història alternativa (què haguera ocorregut si els fets s’hagueren donat cent anys després? O en un altre país de cultura diversa?); o  crear una infografia de la novel.la. Finalment, van presentar als seus companys les seues creacions, que sense dubte, brillaren per la seua originalitat.

Esperem haver contribuït a augmentar el seu plaer per la lectura, demostrar-los que són capaços de llegir un llibre en llengua anglesa i, haver despertat el seu pensament creatiu.