Donem ales a la igualtat

El dimarts 8 de març hem commemorat el Dia de la Dona al centre IES Porçons, amb la participació de tota la comunitat educativa.

Les activitats desenvolupades s’han dut a terme al llarg el matí i han sigut la culminació d’un conjunt d’actuacions planificades i dissenyades setmanes abans.

A tercera hora els diferents grups han escoltat el manifest enregistrat per l’alumnat de l’optativa de ràdio en el qual es reivindica el dret a la igualtat de gènere i la seua relació amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS).

Després l’alumnat ha visionat un vídeo elaborat per l’ajuntament d’Aielo de Malferit enregistrat la setmana anterior on participaven de manera col·laborativa l’alumnat de 1r d’ESO de l’IES Porçons i alumnat del CEIP San José de Calassanz.

Una vegada acabat l’audiovisual s’ha explicat a l’alumnat l’activitat principal del dia 8 de març al nostre centre, la confecció d’un mural amb les ales d’una papallona gegant, mitjançant l’elaboració de xicotetes papallones en les quals cada persona havia d’escriure dos adjectius que descriviren la dona que més estimaven.

En les hores següents del matí, una part del professorat s’ha encarregat de distribuir les papallones en una de les parets de l’aulari que dona al pati per aconseguir donar-li forma d’ales gegants. Després l’alumnat que voluntàriament volia fer-se una fotografia ha baixat en ordre al pati per fer-se-la amb la papallona gegant de fons. També han participat en fer-se fotografies el professorat i personal no docent del centre.

Un any més s’ha celebra el Dia de la Dona i s’han realitzat activitats que reivindiquen i defensen la Igualtat de gènere.

COMICON