L’IES Porçons amb l’objectiu de millorar la inclusió educativa del nostre centre, anem a desenvolupar un seminari anomenat «Avaluació del Centre per afavorir la Inclusió i Enriquir el PEC (Projecte Educatiu de Centre)». El pilotatge del seminari es realitzarà des del CEFIRE d’Inclusió Educativa de València, amb l’assessorament de la inspecció i la col·laboració del professorat de centres per compartir experiències. Per a tindre una visió real i diversa és necessària la participació dels membres de la comunitat educativa: l’alumnat, les famílies i el professorat, amb l’emplenament dels qüestionaris.
Aquests qüestionaris estan basats en l’Index for inclusion. Guia per a l’educació inclusiva. Desenvolupant l’aprenentatge i la participació en els centres escolars, on s’analitzen i es treballen les dimensions per crear ‘cultures’ (creences, valors i conviccions), elaborar ‘polítiques’ (normatives, marcs d’actuació i planificació de recursos) i desenvolupar ‘pràctiques’ (orientacions per a la pràctica educativa) inclusives.
Una vegada analitzats els resultats, tenint en compte les fortaleses i debilitats, s’elaborarà un informe amb els dos aspectes a millorar en les Cultures, Polítiques i Pràctiques inclusives del nostre centre. Amb l’objectiu d’assolir i continuar treballant en les línies d’un sistema inclusiu per poder concretar en el Projecte Educatiu de Centre les polítiques i les pràctiques per aconseguir una escola per a tot l’alumnat i amb el compromís de fer-ne accessible l’aprenentatge i la participació de tota la comunitat educativa.