Visita a l’Associació d’Investigació de la Industria Tèxtil (AITEX).

El passat divendres 24 de maig, l’alumnat de 1r de BAT que cursa l’assignatura de Física i Química, va visitar el centre AITEX, situat a Alcoi. Van poder conéixer de primera mà els diferents laboratoris i plantes experimentals que conformen el centre.

En primer lloc, van rebre una presentació sobre AITEX. On se’ls va introduir en el món del sector tèxtil i cosmètic. I se’ls va orientar en els estudis i eixides professionals de tots dos sectors.

A continuació, van realitzar un taller d’elaboració d’un xampú sòlid (waterless). L’envasat líquid tradicional pot arribar a tindre un 80 % d’aigua. Este xampú sòlid es fabrica en fred, no fa falta calfar la mescla i s’estalvia aigua i energia. A més, s’utilitzen ingredients naturals com derivats de: oli de coco, argila blanca, remolatxa, raïm o menta.

Finalment, van visitar els laboratoris i plantes experimentals que operen en el centre. Durant el recorregut els alumnes van poder observar, de manera directa o mitjançant realitat virtual, els diferents assajos que es realitzen i els equips d’anàlisi que operen en AITEX.