Classes sense fum

aula_tabaco

CLASSES SENSE FUM

• La Unió Europea va promoure aquest programa de prevenció del tabaquisme dirigit a alumnes de 1r d'ESO en el qual participen uns quants països. Consisteix a reforçar el caràcter voluntari de la decisió de no fumar, amb el compromís de tot el grup-classe per a donar-se suport mutu i augmentar la seua autoconfiança. L'avaluació d'aquest programa ha demostrat la seua efectivitat.
  • El programa es dirigeix a alumnat de 1r de l'ESO. Cada classe participant ha de realitzar un curt sobre la prevenció del tabaquisme. Els objectius són previndre (o retardar) l'inici al consum de tabac, potenciar l'autoeficàcia i les habilitats escolars per a mantindre's com a no fumadors, i reforçar les accions preventives sobre el tabaquisme, realitzades prèviament en l'aula.
  • Els requisits bàsics de participació inclouen el compromís dels alumnes i tutors de la classe de mantindre's sense fumar tot el curs escolar, i realitzar un curtmetratge de prevenció del tabaquisme. El millor curt de cada departament rep un premi del Centre de Salut Pública i participa en el concurs final de la Comunitat Valenciana.