4000 dibuixos contra la Violència de gènere

La Rotoscòpia ha donat forma als treballs acadèmics

Amb motiu del Dia Internacional Contra la Violència de Gènere l’alumnat del Grau Superior d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius ha produït tres animacions amb la tècnica clàssica d’animació de la Rotoscòpia.

Sense por de volar, Sigues lliure i Cal despertar són els títols dels tres treballs que s’han presentat en la Primera Edició de Curtmetratges de temàtica social que s’ha organitzat des del mòdul d’Animacions d’Elements 2D i 3D, amb l’objectiu de conscienciar a l’estudiantat sobre este problema social que desgraciadament continua protagonitzant titulars en el segle XXI.
Durant un mes han aplicat els coneixements adquirits a l’aula, des d’un punt de vista artístic, com ara la creació d’estils i de composició, a aspectes més tècnics com l’edició d’imatge amb el programa Photoshop i l’editor de vídeo Premiere. En total s’han creat prop de 4000 dibuixos repartits en diferents capes que s’han organitzat en diferents escenes i seqüències per a narrar diferents històries amb una duració màxima de 25 segons.
Els diferents anuncis que s’han produït seran visionats i valorats per tota la comunitat educativa de l’IES Paco Ruiz i es remetran a les diferents associacions de les comarques alacantines amb l’objectiu que el treball tinga una difusió fora de l’aula i poder contribuir a la conscienciació social.
L’alumnat ha treballat per equips i ha desenvolupat els diferents càrrecs que solen existir en una producció d’estes característiques: director, director artístic, realitzador, càmera, director de fotografia i productor.