Hort escolar

Des del centre es va sol·licitar participar en el projecte de Hort escolar: una llavor a l'escola Fase III, que duu a terme CERAI, una ONG especialitzada en el desenvolupament rural i pesquer sostenible sota l'enfocament de la sobirania alimentària).

A través d'aquest projecte es treballarà l'hort escolar ecològic realitzant tallers i activitats formatives al professorat, a les famílies i a l'alumnat.
CERAI ONG
 El projecte consisteix a formar a la totalitat de la comunitat educativa (alumnat, professorat, AMPA / famílies) sota els principis de la sobirania alimentària (bàsicament consisteix a  treballar en l'hort escolar temes com el  consum de proximitat, sense productes químics, conservació de la biodiversitat a través de les llavors / races autòctones, ecofeminismo, agroecologia i Objectius de Desenvolupament Sostenible i ecofeminismo) i tot el que ha de veure en sistemes alimentaris que cuiden la salut de les persones, del territori i del planeta.

• Amb l'alumnat es treballa adaptant el currículum a la temàtica des de l'hort escolar com a eina pedagògica.
  • Amb el professorat es realitza una  formació treballant recursos didàctics lligats a la sobirania alimentària i en l'hort escolar agroecològic com a eina pedagògica curricular.
  • Amb famílies també es fan formacions sobre com gestionar l'hort escolar, quines tasques poder fer per a integrar el projecte dins de les famílies per a educar en hàbits de consum i alimentació sans i saludables per a les persones i per al planeta.

En aquest vídeo es mostra com treballa CERAI el projecte: