CONCURS ESCOLAR CONSUMÓPOLIS 20 ENS EMPORTEM ELS PRIMERS PREMIS: PRMER PREMI I CAMPIONS DE LA COMUNITAT VALENCIANA PER ALS NOSTRES GRUPS PUNK PANTERS DE 1r I 2n D’ESO EN EL NIVELL II I PER A FIGUERAS WARRIOR DE 3r i 4t D’ESO EN EL NIVELL III. PREMI ESPECIAL AL PROFESSOR TOMÁS ANDREU PER HAVER ACONSEGUIT MAJOR PUNTUACIÓ AMB ELS SEUS EQUIPS I CAMPIONS D’ESPANYA EN ESTE CONCURS AMB EL NOSTRE EQUIP PUNK PANTERS COORDINATS PEL SEU PROFESSOR.
La Direcció General de Consum del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 en col·laboració amb les Comunitats Autònomes, organitza des de l’any 2005 el concurs escolar Consumópolis, una iniciativa destinada a promoure el consum responsable entre estudiants de quint i sext d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Formació Professional Bàsica.
El concurs Consumópolis, es desenrotlla en internet. A través de diferents proves i jocs, aborda diferents aspectes relacionats amb el consum responsable. El mateix es desenrotlla en dos fases, la primera de puntuació i consistent en 10 proves, com a novetat enguany es competia amb altres Instituts de tota Espanya. 15 equips aconseguim classificar per a la fase final autonòmica com ja avancem. Enguany es commemoren 20 anys d’este exitós concurs escolar pels quals han passat ja 38.400 equips i 192.00 participants. El consum responsable i sostenible ha anat evolucionant al llarg d’estos 20 anys, i Consumópolis s’ha anat adaptant a les circumstàncies, amb l’objectiu de sensibilitzar als jóvens sobre la seua importància, i transmetent eixe coneixement a les diferents generacions. Els treballs del nostre alumnat en la fase dos, ja van ser publicats ací i estan exposats en la planta baixa del pavelló C, per a ser consultats.
Consumópolis 20 celebra el seu vinté aniversari i se centra en promoure el consum responsable. Esta edició, denominada “Saps el que consumixes? Uneix-te a un consum més conscient i solidari”, convida a reflexionar sobre els hàbits d’Es una iniciativa impulsada per la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, disponible en diversos idiomes. El tema central d’esta edició és la conscienciació i la solidaritat en el consum.
En Consumópolis 20, la promoció del consum responsable s’aconseguix a través de diverses activitats i estratègies educatives que busquen conscienciar als jóvens sobre els seus hàbits de consum i el seu impacte en la societat i el medi ambient. Algunes de les principals formes en què es promou el consum responsable en esta edició són:
- Jocs i proves interactives: Els participants participen en dinàmiques que els ensenyen a identificar pràctiques de consum sostenibles, a reconéixer productes responsables i a entendre les implicacions de les seues decisions de compra.
- Foment de l’aprenentatge i reflexió: A través de contingut educatiu, es convida als jóvens a pensar críticament sobre els seus patrons de consum i a valorar la importància de la solidaritat i el consum ètic.
- Informació en múltiples idiomes: La disponibilitat en diferents llengües facilita la participació d’un públic més ampli, promovent la inclusió i la difusió de valors de consum responsable en diverses comunitats.
- Conscienciació sobre l’impacte social i ambiental: S’aborden temes relacionats amb el comerç just, la sostenibilitat, el reciclatge i el consum conscient de recursos, amb l’objectiu de sensibilitzar als jóvens.
La Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, que dirigix Marián Cano, va entregar el passat 18 de juny els premis escolars de la fase autonòmica del concurs. La directora general de Consum, Maribel Sáez, va destacar en el mateix acte “la importància que tot l’alumnat siga conscient de l’enorme poder que tenen com a consumidors a l’hora de dir els seus hàbits de compra ja que no es tracta només de triar això o allò, sinó de conéixer tot el que ha hi ha darrere dels productes i servicis que puguen atraure’ls. La conscienciació sobre un consum responsable també forma part del seu currículum educatiu.”
En este curs 2024-2025 han participat 228 equips de tota la Comunitat Valenciana, els guanyadors per nivells han sigut l’equip Els Tutifruti del CEIP Vilamar de Sagunt en 5é i 6é de Primària, l’equip Punk Panters de l’IES Figueres d’Alacant en 1r i 2 d’ESO ( Hao Chen, Gabriel V. Cruz, Ayman el Mortada, Hamlet Pazmiño i Alejandro Martínez) i l’equip Figueres Warriors del mateix IES ( David López, Álvaro Martínez, Samuel Chocano, Eira Hidalgo i Emma Agulló) . De la mateixa forma al professor Tomás Antonio Andreu González coordinador dels grups va rebre el primer premi com a professor amb major puntuació en el Nivell II.
Els diferents premis van ser entregats per la directora general de Consum, la subdirectora general del departament, María José Cervera, i el cap de servici de Registre i Acreditació docent de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, Lucas Marco Tordera. Els premis van ser entregats en la seu administrativa de Conselleria a València, l’alumnat, el professor coordinador van estar acompanyats pels seus familiars i amics i van gaudir d’un matí d’excursió on van poder també visitar el Museu d’Història de València. Els premiats van rebre els seus xecs regal i van gaudir d’una àgape després de l’acte.
Pocs dies després se li va notificar al professor Tomás Andreu que l’equip PUNK PANTERS ha resultat ser el guanyador del Concurs a Nivell Nacional, amb el que el lliurament de premis se celebrarà ja a principis del nou curs a Madrid.
VÍDEO RESUM EN EL NOSTRE CANAL DE YOUTUBE:
ENLLACES NOTÍCIA:
Enhorabona a tots i totes!
Coordina l’activitat: Tomás Antonio Andreu González.
