L’IES Figueras Pacheco d’Alacant guanya el concurs nacional “Reciclatge-salvatge” de piles.

El Figueras Pacheco ha aportat un total de 803 kg de piles dels 3.000 kg totals que han arreplegat 50 centres educatius de tota Espanya i obté 2.000 euros en material tecnològic

L’IES Francisco Figueras Pacheco d’Alacant s’ha alçat amb el primer premi del concurs nacional “Reciclatge-salvatge” organitzat per les empreses tecnològiques de Júnior Esports i Varta. El nostre centre educatiu compta amb un equip de treball ODS format per docents de diferents departaments i membres de l’equip directiu.

Per a fomentar la participació del conjunt de la comunitat educativa i les famílies, es va dissenyar una campanya de difusió que va dur a terme l’alumnat  de 3r d’ESO durant un mes. A més, es va crear un concurs intern amb premis individuals per als tres alumnes i la tutoria que més piles reciclara de l’institut. El premi obtingut en haver guanyat el concurs nacional és de 2.000 € en material tecnològic.

17 objectius

“L’IES Francisco Figueras Pacheco està realment compromés amb els 17 objectius econòmics, socials i mediambientals que marca l’Agenda  Europea 2030. Entre ells, destaquen: garantir una vida sana i una educació de qualitat, aconseguir la igualtat de gènere i adoptar mesures urgents contra el canvi climàtic”.

Així doncs, des de la comissió ODS del centre es desenvolupen més accions que fomenten la consciència mediambiental (per exemple, la creació d’aules verdes en el primer cicle de l’ESO). “El compromís i treball en equip és la nostra clau de l’èxit”

EIXIM EN EL PERIÓDICO “INFORMACIÓ”: https://www.informacion.es/alicante/2024/01/08/ies-francisco-figueras-pacheco-alicante-96654890.html?fbclid=iwar2tjiv-c5js0mxemdppsrjp2p_t3utqjbliwtw243rbot5vhu2gjkv71fk