“Las claves del microrrelato”: taller de microrelats a l’IES el Quint

El passat divendres, 24 de maig, l’alumnat de 1r d’ESO de l’IES el Quint va participar en un taller de microrelats organitzat pel professorat encarregat de la Biblioteca del centre.

El taller va ser impartir per Ginés J. Vera, professor, divulgador, escriptor i coach literari, guanyador de nombrosos premis de microrelats i autor, entre d’altres, de No me gustan las lentejas, El escritor impaciente, Caperucita se hizo mayor i Despertando dinosaurios.

El seminari va constar de quatre parts: primerament, Ginés va llegir sis famosos microrelats i va demanar els estudiants que anotaren quin els havia agradat més i per què. Tot seguit, va explicar les tècniques d’aquest subgènere narratiu tan peculiar, per tal que els alumnes conegueren les claus per escriure un bon microrelat. A continuació, en una fase pràctica, Ginés va convidar els nostres estudiants a compondre un microrelat que fora original i impactant. I, per últim, els més audaços van compartir les seues creacions amb la resta de companys i amb el ponent del taller, que els va fer interessants observacions per millorar el seu text.

L’objectiu de l’activitat, a més d’estimular la creativitat i la imaginació del nostre alumnat de 1r d’ESO, serà compilar tots els microrelats en una antologia col·lectiva que acredite l’excel·lència dels alumnes de el Quint en l’art de l’escriptura creativa.