Mobilitat Erasmus+: Maria de Peretti – IES el Quint

Acollida de l’alumnat del centre Maria de Peretti dins del projecte anual Erasmus+.

Entre el 7 i el 13 de maig hem rebut 15 estudiants del collège Maria de Peretti de Porto-Vecchio, Còrsega (França).
Dins del projecte Erasmus realitzat enguany (“Llaços mediterranis, llaços europeus”) hem abordat aspectes com la flora i la fauna, espècies endèmiques o els paisatges naturals com a generadors d’activitats econòmiques des de la sostenibilitat.
Les activitats realitzades al nostre centre van alternar l’assistència a classe de l’alumnat i els tallers amb el treball de camp en el Parc Natural del Riu Túria, on van participar en la inspecció de primavera del riu realitzada pel Departament de Biologia i reberen explicacions sobre la flora de ribera del nostre company Joan Casabó, del Departament d’Agrària. També varen gaudir de les activitats esportives realitzades al riu, com a exemple de l’aprofitament econòmic sostenible d’un espai natural. Al centre varen realitzar tallers organitzats pels companys d’Agrària al voltant de la importància de les abelles en el procés de pol·linització, la producció ecològica de la mel i dels olis essencials. Al laboratori de Química, Miguel Casells els va introduir en l’anàlisi química de les aigües recollides en la inspecció de primavera. D’altra banda, el nostre alumnat va preparar amb els companys del Departament d’Anglès exposicions orals sobre la flora i la fauna del nostre riu.

La setmana d’activitats es va completar amb les eixides a la Ciutat de les Arts i les Ciències i un recorregut pels edificis més emblemàtics de la ciutat de València.
Els organitzadors esperem que l’alumnat i companyes corses hagen gaudit de les activitats plantejades i agraïm de tot cor la col·laboració dels nostres companys de l’IES el Quint al llarg de tota aquesta setmana. És la implicació de tot el professorat la que fa que aquest projecte siga possible. Gràcies.

Andrés Valero, coordinador de l’activitat