L’alumnat de 3r de l’ESO conversa amb l’escriptor Joanjo Garcia

L’estudiantat de 3r de l’ESO participa en una xarrada amb Joanjo Garcia, escriptor de la novel·la Quan s’apague la llum. L’alumnat, que ha llegit el llibre durant el primer trimestre en l’assignatura de Valencià: llengua i literatura, s’ha convertit durant un dia en vertaders periodistes, i ha preguntat a Garcia pels personatges, la trama, l’estil literari, entre altres dubtes que els suscità la novel·la.

L’encontre va tindre lloc el passat dijous 2 de desembre i té com objectiu reforçar les habilitats lingüístiques de l’alumnat, fomentar l’aprenentatge dinàmic i estimular l’interés per la lectura.

Abans d’encetar la sessió, l’autor ja va poder comprovar el treball realitzat per l’alumnat en un mural que realitzaren amb la col·laboració de les professores del departament de Dibuix. La importància de conservar la natura és un dels temes que recorre la novel·la, per això van voler deixar gravada en material que sovint va a parar a la mar la frase que més els va colpir del llibre: «No mereixem tanta bellesa».

En la primera sessió, els grups A i B van fer un xicotet tast del treball realitzat durant diverses sessions a l’aula amb un cercle de lectura de l’inici de la novel·la del qual feren partícip l’autor. La visita va cloure amb l’anàlisi de la segona part, també amb un cercle que en aquesta ocasió estigué dirigit pels grups C, D i FLEX.

L’alumnat qualifica d’enriquidora i entretinguda la visita, ja que van poder resoldre els dubtes que la lectura els havia generat.