Es tracta d'un intercanvi individual d'estudiants entre les dues institucions educatives, l'IES el Quint (Riba-roja de Túria) i el centre danés Lemvig Gymnasium (Lemvig).
Els estudiants danesos són triats d'entre els estudiants d'espanyol del centre.
En aquests cas han participat tres estudiants del nostre centre, que han passat tres setmanes en el centre danés, convivint amb famílies daneses.
Prèviament, els estudiants danesos passaren tres setmanes en el nostre centre, entre el 24 de gener i l'11 de febrer de 2022.
Sens dubte, una experiència educativa de primer nivell per als estudiants, que han pogut conèixer de primera mà el funcionament d'un centre educatiu d'un altre país europeu al mateix temps que s'han impregnat de la cultura i l'estil de vida del país.
Course: Classroom Management for teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation estrategies
Organisation name: EUROPASS Teacher Academy Berlin
My experiece in the training course in Berlin exceeded my expectations and intended objectives. The teacher Pedja explain us new methodologies and the Bloom’s Taxonomy aplied to the educational contents. Moreover, I learnt about evaluation estrategies, such as rubrics, that improved my knowledge about it.
Finally, it was a huge opportunity to share educational experiences between the teachers and establish future contacts.
Es tracta d'un intercanvi individual d'estudiants entre les dues institucions educatives, l'IES el Quint (Riba-roja de Túria) i el centre danés Lemvig Gymnasium (Lemvig).
Els estudiants danesos són triats d'entre els estudiants d'espanyol del centre.
En aquests cas ha participat una estudianta del nostre centre, que ha passat tres setmanes en el centre danés, convivint amb famílies daneses.
Prèviament, una estudiant danesa va passar tres setmanes en el nostre centre, entre el 10 i el 29 d'octubre de 2023.
Sens dubte, una experiència educativa de primer nivell per als estudiants, que han pogut conèixer de primera mà el funcionament d'un centre educatiu d'un altre país europeu al mateix temps que s'han impregnat de la cultura i l'estil de vida del país.
Entre el 2 i el 8 d’abril 15 alumnes/as de 3rESO de l’IES el Quint van participar en la mobilitat amb el collège Maria de Peretti de Còrsega, Porto-Vecchio (França).
El projecte Erasmus entre tots dos centres porta per títol “Llaços mediterranis, llaços europeus“. La temàtica del projecte varia en cada curs, tractant d’establir relacions entre el territori cors i el valencià, al marge de suposar una experiència d’immersió lingüística per a l’alumnat participant i permetre’ls conèixer el sistema educatiu francés. Enguany ens hem centrat en la comparativa de paisatges naturals, temàtica que aborda aspectes com la flora i la fauna, espècies endèmiques o els paisatges naturals com a generador d’activitats econòmiques des de la sostenibilitat.
L’estada a Còrsega va alternar l’assistència a classe del nostre alumnat amb el treball de camp en les Aiguilles de Bavella (on vam conèixer l’hàbitat del mufló endèmic de l’illa), les illes Lavezzi (activitat en la qual ens centràrem en la flora endèmica de les illes i les espècies invasores) i en Porto Vecchio i les seues salines.
La setmana del 7 al 13 de maig també vam rebre els estudiants corsos al nostre IES.
Junt a una companya del centre vaig estar de Jobshadowing en l'institut X. Gimnazija “Ivan Supek” de Zagreb (Croàcia) del 5 a al 8 de juny de 2023. En aquest període d’observació he pogut conèixer el sistema educatiu croata i observar com treballa el departament d’orientació d’aquest país.
Concretament he estat observant l’organització del centre, la resposta educativa a l’alumnat amb NESE i els seguiments individuals de l’alumnat. També, he assistit a ponències dirigides a l’alumnat per a desenvolupar l’educació emocional i als exàmens d’accés a la universitat.
Aquesta experiència encara que breu ha sigut molt enriquidora. El poder veure l’enfocament de l’orientació en altre país ha canviat en alguns aspectes la meua perspectiva i de segur que posaré en marxa alguna de les estratègies i activitats que he aprés.
Espere que aquest curs les col·legues de Croàcia puguen visitar-nos per seguir compartint experiències educatives que revertisquen en el professorat i l’alumnat.
El passat juny, vaig poder gaudir de l’enriquidora experiència de visitar juntament amb la meua companya i orientadora del centre Xelo Ramada, el centre educatiu d’Educació Secundària de X. Gimnazija Ivan Supek a Zagreb. La seua orientadora Marija Roth, va ser el contacte i ens va oferir l’oportunitat de conéixer de prop altre sistema educatiu del que aprendre molts aspectes interessants.
En primer lloc, l’equip directiu ens va explicar el seu pla d’estudis, ens van parlar del sistema educatiu del seu país i del seu projecte educatiu de centre. També vaig poder observar com d’important és per a ells el domini de les llengües, en especial l’anglés, i de l’alt nombre de projectes que duen a terme, donant-li molt de resó al Projecte Europeu Erasmus+.
Finalment, com la meua especialitat és la Música, vaig assistir la majoria del temps a les classes del departament amb María, la professora de música del centre, on vaig poder observar els seus projectes i la seua manera de treballar. Va ser molt fructífer i podré aplicar alguna de les seues metodologies per a les meues classes. En conclusió, una experiència molt enriquidora per a ambdues parts.
He participat en el curs titolat: “The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools” que ha tractat sobre maneres de potenciar l'ús de la creativitat , el pensament crític, la comunicació i la cooperació (les 4 C’s) a l'aula des d'un punt de vista eminentment pràctic, com a competències clau per a potenciar l’adquisició de l'alumnat de actituds i habilitats que potencien la innovació i faciliten la gestió dels reptes personals i laborals del segle XXI.
La trobada amb professorat provinent d'altres països i sistemes educatius (Malta, Portugal, Àustria...) ha sigut molt enriquidora a l’hora de posar en comú els diferents punts de vista des dels quals es pot abordar una mateixa situació d'aprenentatge.
El curs es va impartir en l'acadèmia Europass Teacher Accademy, fent ús de l’anglès com a llengua vehicular. Des de l'acadèmia es van mostrar en tot moment molt pendents del benestar dels participants en el curs, entre altres coses, ens oferiren múltiples opcions d’oci i organitzaren dues visites culturals guiades una per la ciutat i un altra per la regió.
A més a més l’horari del curs permetia les visites culturals als nombrosos museus de la bellíssima ciutat de Florència.
Curso: "Make technology your friend! – Using ICT to engage students in the modern classroom" (The Dominou Association).
La formación de Erasmus+ me enseñó a manejar diferentes plataformas en línea para crear diferentes tipos de contenidos educativos multimedia y ser proactivo en el uso de nuevas herramientas y tecnologías.
Un ejemplo de dichas plataformas / herramientas fue:
- Crear crucigramas.
- Crear historias interactivas.
- Herramientas de mapas conceptuales.
- Apps de realidad aumentada.
- Edición de video.
- Crear edPuzzle.
El curso al que asistí con el programa Erasmus+ tuvo lugar entre el 16 y el 22 de Julio de 2023. En él trabajamos acerca de la gamificación en el aula y la utilización de herramientas TIC en el proceso educativo, y fue impartido en Santorini, en Grecia.
Pienso que la experiencia de participar en un proyecto de estas características es enriquecedora en todos los aspectos para el profesorado de secundaria. Te da la oportunidad de conocer de primera mano cómo se desarrolla el ejercicio de la profesión en otros países. Amplía horizontes en cuanto a la metodología y procedimientos y también en cuanto a conocer otras realidades sociales y la marcha de otras escuelas. Mi primera experiencia en el proyecto erasmus ha sido muy satisfactoria en general. Los contenidos trabajados en el curso así como el hecho de coincidir con colegas de otros países ha sido para mi una experiencia totalmente recomendable.