Intercanvi Budapest-Carlet

Aquest intercanvi amb els nostres veïns europeus ha estat ple de vivències que, de segur, tardarem en oblidar. El xoc cultural, la bellesa de la capital hongaresa i la seua alimentació, han sigut les coses a destacar i que més ens han sorprès.

El país ens va rebre amb un mantell de neu al terra i -5ºC de temperatura. El primer dia dels 5 que passarem allà, aprofitarem per conèixer els companys i companyes i les famílies que ens acolliran durant la setmana.

El següent dia, fou per visitar diferents punts d’interès de la part de Pest, la zona de la ciutat més llana, com l’òpera, la catedral, el pont Erzsébet, la plaça dels herois, el castell de Vajdahunyad o simplement disfrutar d’un passeig a la vora del riu Danubi.

El dimecres ben prompte marxarem amb tren per passar la frontera amb Eslovàquia. Visitarem Komarom i coneguerem la història d’alguns dels seus personatges més famosos, així com la universitat i la Plaça d’Europa.

El dijous pujarem amb un tren cremallera fins Normafa, paratge natural des d’on es veia tota la ciutat. Provarem l’strudel i el lángos. Després, anem a l’escola per celebrar un sopar amb tot el grup. Les famílies van preparar menjar típic casolà i compartirem cançons dels diferents països. Finalment, gaudirem d’una actuació d’un dels nostres alumnes al piano.

Últim dia a la capital hongaresa i aprofitarem al màxim la visita a la part de Buda. Disfrutarem de les impressionants vistes des del castell on es podia veure el parlament i els diferents ponts que creuen el Danubi. De vesprada era el moment d’acomiadar-nos dels que havien sigut la nostra família durant la setmana.

Experiència positiva que estem desitjant repetir en maig, quan els nostres companys i companyes d’Hongria ens visites per tal de finalitzar amb l’intercanvi.