Mobilitat Romania 2019

Les alumnes de l’IES Eduardo Primo Paula Buades, Marc Vendrell, Laia Vendrell i Mar Portero, de 3r d’ESO han fer una estada d’una setmana, acompanyades de les professores Gema Luis i Alicia Añó, a un centre de secundària de la ciutat romanessa Valisoara, un viatge emmarcat en el projecte internacional que du a terme l’institut carletí KA229 GREEN ENERGY FOR A GREEN PLANET, RENEWABLE ENERGY RESOURCES. Aquesta és la segona mobilitat d’aquest projecte que començà el curs passat.

Els alumnes s’han allotjat amb famílies romaneses i ademés d’assistir a l’institut de Valisoara han visitat una planta d’energia geotèrmica, una central hidràulica i una central tèrmica. Els alumnes han pogut conèixer de primera mà com es transforma l’energia hidràulica i geotèrmica en electricitat. També han fet un taller sobre energies renovables, concretament l’eòlica i han montat un aerogenerador.

Els alumnes han aprés quines són les energies renovables, els tipus d’energies renovables que hi ha, avantatges i desavantatges d’aquestes, com afecta al medi ambient l’ús desmesurat de recursos naturals i com nosaltres podem contribuir a la millora del planeta.

A més a més han fet diverses excursions per la província de Transilvania, com ara la visita a una cova, al museu miner, el museu de l’or, el museu etnogràfic de Bihor, el museu a l’aire lliure de Beius, el castell de Hunedoara i la Universitat de la mateixa localitat.

En aquest projecte,  a més d’alumnes espanyols, també participen alumnes de RomaniaItalia i Turquia.